تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۰۳۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رییس سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان:

مس چهل‌کوره تا دو ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد/ اشتغال‌زایی مستقیم برای 300 نفر

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی پروژه معدن مس «چهل‌کوره» واقع در منطقه «گراغه» شهرستان زاهدان که از سال 1389 آغاز شده، قرار است تا دو ماه آینده به بهره‌برداری برسد.
مس چهل‌کوره تا دو ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد/ اشتغال‌زایی مستقیم برای 300 نفر

نادر میرشکار رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب اظهار داشت: ماده معدنی «کانسار» مس در این معدن از طریق دو تونل عمودی و افقی تا عمق 240 متری قابل برداشت است و میزان ذخیرة آن 3.5 میلیون تن است.
وی با اشاره به این‌که حجم استخراج پیش‌بینی‌شده در این معدن سالانه 300 هزار تن است، افزود: تاکنون برای اکتشاف و تجهیز این معدن و کارخانه فرآوری آن، که در جوار معدن در حال احداث است، بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.
همچنین، رضا پرنیان مجری طرح معدن مس چهل‌کوره نیز در این‌باره گفت: عیار مس این معدن 1.39 است که بالاترین عیار در بین معادن مس سطح کشور محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اقدامات زیرساختی انجام‌شده در منطقه گراغه، ازجمله احداث خط انتقال آب و ایجاد خط انتقال و پست برق، گفت: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از معدن مس و کارخانه فرآوری که در حال ساخت است -و تاکنون بیش از 95درصد پیشرفت فیزیکی داشته- به‌طور مستقیم و غیرمستقیم برای حدود 300 نفر از مردم منطقه و فارغ‌التحصیلان بومی شغل ایجاد شود.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده