تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۵۳۶
کد خبر: ۱۱۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

بهره برداری از کارخانه نورد بردسیر با حضور رئیس مجلس

می متالز - کارخانه نورد بردسیر همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این شهرستان افتتاح و عملیات اجرایی کارخانه ذوب آلیاژی آغاز شد.
بهره برداری از کارخانه نورد بردسیر با حضور رئیس مجلس

آیین بهره برداری از بزرگترین کارخانه نورد جنوبشرق کشور عصر جمعه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار کرمان، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و محلی در محل سایت ماشین سازی سابق بردسیر برگزار شد.
تاکنون 150 میلیارد تومان اعتبار ریالی و 24.5 میلیون یورو اعتبار ارزی توسط شرکت جهان فولاد سیرجان برای ساخت این کارخانه سرمایه گذاری شده است.
اجرای این طرح حدود 20 سال قبل به منظور تولید ماشین آلات راهسازی آغاز و به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی تعطیل شد.
پس از آن چندین طرح پیش بینی شد که به مرحله اجرا درنیامد و سرانجام طرح احداث کارخانه 500 هزار تنی نورد بردسیر در دولت تدبیر و امید از پیشرفت خوبی برخوردار و تکمیل شد.
این کارخانه در فاز نخست 500 هزار تن میله گرد در سایزهای مختلف را تولید می کند و زمینه اشتغال 250 نفر به صورت مستقیم و 700 نفر به صورت غیرمستقیم فراهم می شود.
همچنین با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی کارخانه ذوب آلیاژی با ظرفیت سالانه 500 هزار تن و سرمایه گذاری 350 میلیارد تومان در شهرستان بردسیر آغاز شد.
کارخانه فولاد سازی بردسیر با ظرفیت بیش از 440 هزار تن نیز در این شهرستان فعالیت می کند که محصولات این کارخانه بلیت (شمش فولادی) و برای تولید میلگرد در کارخانه نورد گرم استفاده می شود.
شهرستان بردسیر در 60 کیلومتری کرمان و مجاورت شهرستان معدنی سیرجان فقط به گل محمدی لاله زار و گلاب زهرا مشهور نیست بلکه صنایع فولاد آن نیز رو به توسعه و مطرح است.
رئیس مجلس شورای اسلامی که عصر پنجشنبه وارد کرمان شد، شامگاه گذشته در نشست مشترک شورای اداری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان حضور یافت و امروز در راهپیمایی 22 بهمن شهر کرمان نیز شرکت و سخنرانی کرد.
عملیات اجرایی کارخانه پلاسمای خون نیز صبح امروز (جمعه) با حضور لاریجانی در شهرک صنعتی فناوری سلامت واقع در جاده ماهان با یکهزار و 200 میلیارد تومان اعتبار آغاز شد.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده