تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۷۸۹
کد خبر: ۱۱۹۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

تحلیل بازار صنعت و بازار فولاد جهان در ماه دسامبر ۲۰۱۶

می متالز - براساس آمار انجمن جهانی فولاد در ماه دسامبر 2016 و اواسط ماه ژانویه 2017 شاخص قیمتهای جهانی کمی کاهش داشت. سید محمد رضا دانشگر، کارشناس صنعت فولاد در تحلیل اخیر خود این موارد را بررسی کرده اند. در ادامه تحلیل وی از بازار فولاد در ماه سپتامبر را خواهید خواند.
تحلیل بازار صنعت و بازار فولاد جهان در ماه دسامبر ۲۰۱۶

متوسط قیمت فولادهای کربنی شامل ورق گرم و سرد، مقاطع و میلگرد در بازارهای مختلف دنیا (شامل آمریکای شمالی، اروپا، شرق آسیا، CIS و خاور میانه) در ماه گذشته میلادی به ۶۰۰ دلار بر تن رسیده است. در آخرین نظرسنجی استیل ایندکس از فعالان بازارهای فولاد دنیا، ۶۷ درصد شرکت های امریکایی حاضر در نظرسنجی و ۶۴ درصد اروپایی ها پیش بینی کردند قیمت ها بالا می رود.

 

 

سنگ آهن وارداتی بنادر چین

یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت جهانی فولاد، نوسانات سنگ آهن جهانی است که ملاک اصلی قیمت گذاری آن، قیمت سی اف آر وارداتی به بنادر بزرگترین وارد کننده سنگ آهن دنیا یعنی چین است.  در اواسط ماه ژانویه  قیمت این ماده معدنی به ۷۹ دلار رسیده است.

 

 

قراضه واردتی ترکیه

قیمت قراضه وارداتی سی اف آر ترکیه در ماه گذشته میلادی کمی کاهش داشت و در اواسط ژانویه به حدود ۲۸۵ دلار بر تن رسید.

لازم به ذکر است که ۷۴ درصد تولید ۳۵ میلیون تنی فولاد ترکیه از طریق بازیافت و ذوب قراضه انجام می گیرد. واردات قراضه این کشور در سال گذشته بیش از ۲۲ میلیون تن بوده که ۶۰% آن از کشورهای اتحادیه اروپا و CIS، و ۲۶% از ایالات متحده تامین شده است.

 

 

بیلت فوب دریای سیاه (CIS):

قیمت بیلت دریای سیاه در ۲ ماه گذشته کم نوسان بوده و ۳۹۵ دلار بر تن مانده است

 

 

میلگرد صادراتی ترکیه:

میلگرد صادراتی ترکیه در اواسط ژانویه امسال با کمی کاهش به ۴۲۵ دلار بر تن رسید. بر اساس آمارها، در سال ۲۰۱۶ صادرات فولاد ترکیه ۱۶.۴ میلیون تن بوده است که ۲ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ بالاتر است. سال آینده نیز برآورد شده رشد ۳ درصدی داشته باشد.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده