تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۴۸۲
کد خبر: ۱۱۹۷
سرویس خبر : زمین شناسی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

طراحی نقشه‌های ژئوفیزیک هوایی تا پایان امسال به پایان می‌رسد

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: طراحی نقشه‌های ژئوفیزیک هوایی تا پایان امسال به پایان می‌رسد و کنترل آن آغاز خواهد شد.
طراحی نقشه‌های ژئوفیزیک هوایی تا پایان امسال به پایان می‌رسد

«محمدتقی کره‌ای» با اعلام این خبر؛ افزود: معدن در کشور سابقه‌ای 7 هزار ساله دارد و ایران را بهشت زمین‌شناسی است اما متاسفانه در اکتشافات معدنی تا عمق 25 متر تاکنون بیشتر کشف نشده است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه جهان در این سه دهه اخیر در تلاش برای کشف اکتشافات عمیق است، افزود: در برخی از کشورهای جهان متوسط اکتشافات معدنی 240 متر است اما در این ایران تاکنون اقدامات خوبی انجام نشده که نیاز به توجه بیشتر است.
کره‌ای یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت را کشف اکتشافات عمقی دانست و تصریح کرد: بنا بر تجاربی که در جهان به دست آمده است اکتشافات اگر تا عمق 150 متر جلو برود ذخایر معدنی به 3 برابر افزایش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین روش برای اکتشافات عمیق روش ژئوفیزیک هوایی است، ادامه داد: تاکنون در خراسان جنوبی حدود 110 هزار کیلومتر خط پروازی شده است که بنا بر پیش‌بینی‌ها 100 مورد نقشه از این پروازها ایجاد می‌شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: امیدواریم طراحی نقشه‌های ژئوفیزیک هوایی تا پایان امسال به پایان برسد و کنترل آن آغاز شود.
کره‌ای با اشاره به پردازش در زمینه ذخایر در کشور، گفت: با توجه به این پردازش‌ها حدود 26 انومالی برای مواد معدنی روی در جنوب خراسان معرفی شده است.
وی افزود: خراسان جنوبی، ظرفیت و پتانسیل‌های خوبی در زمینه معدن دارد که باید پیش از بیش به این ذخایر معدنی توجه شود

عناوین برگزیده