تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۵۹۶
کد خبر: ۱۲۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

واحد تولید سازه های فولادی طاق بیست در شهرک صنعتی بیرجند به بهره برداری رسید

می متالز - واحد تولید سازه های فولادی با حضور محمد تقی کره ای، رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رییس سازمان صنعت،معدن وتجارت و تعدادی از مدیران و مسئولین دستکاههای اجرایی در شهرک صنعتی بیرجند به بهره برداری رسید.
واحد تولید سازه های فولادی طاق بیست در شهرک صنعتی بیرجند به بهره برداری رسید

این واحد تولیدی که به دلیل برخی مشکلات قبل از سال 93 تعطیل شده بود با واگذار شدن به مدیرعامل جدید، اوایل سال 94 طرح توسعه اولیه آن انجام شد.
مدیرعامل شرکت سازه های فولادی شهرک صنعتی بیرجند در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران به مقایسه وضعیت قدیم و جدید این واحد تولیدی اشاره کرد و افزود: مساحت زمین 13 هزار متر مربع به 17 هزار متر و سطح کل زیربنای مسقف از هزار و 500 متر مربع به پنج هزار و 600 متر مربع افزایش یافت.
حمیدرضا صباغ گل گفت: همچنین سطح زیربنای تولید غیر مسقف این واحد تولیدی قبل از سال 94 صفر بود که اکنون سه هزار متر مربع است.
وی اظهار کرد: ارزش ماشین آلات این واحد تولیدی 2 میلیارد و 500 میلیون ریال بود که به 32 میلیارد و 500 میلیون ریال افزایش یافت.
وی عنوان کرد: ارزش تاسیسات برق، گاز، آب و فاضلاب این واحد تولیدی 700 میلیون ریال تا قبل از سال 94 بود که اکنون با اجرای طرح توسعه به سه میلیارد و 500 میلیون ریال افزایش یافته است.
مدیرعامل شرکت سازه های فولادی شهرک صنعتی بیرجند یادآور شد: تعداد نیروی انسانی مشغول به کار به صورت مستقیم از 10 نفر به 120 نفر افزایش یافته است.
صباغ گل با بیان اینکه ارزش ریالی مجموعه بر اساس قیمت کارشناسی روز از 10 میلیارد ریال به 80 میلیارد ریال افزایش یافته است، افزود: همچنین توان تولید سالیانه بر اساس پروانه بهره برداری از هزار و 500 تن به 25 هزار تن در سال افزایش یافته است.
وی ادامه داد: 70 میلیارد ریال برای راه اندازی مجدد این واحد تولیدی در بخش های ساختمان، تاسیسات برقی، تجهیزات، آسفالت معابر، بخش اداری و مالی و ... هزینه شده است.
وی بیان کرد: بودجه مورد نیاز برای توسعه این واحد تولیدی از منابع داخلی شرکت و مبلغ چهار میلیارد ریال از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در راستای طرح توسعه واحدهای تولیدی تامین شده است.
وی یادآور شد: مانع خاصی در تولید وجود ندارد، در حال حاضر 80 درصد تولیدات به خارج استان ارسال و نیمه شرقی کشور پوشش داده می شود، برای صادرات به افغانستان نیز فضایی فراهم شده اما وارد فاز اجرایی نشده ایم.

عناوین برگزیده