تاریخ: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۵۹۱
کد خبر: ۱۲۷۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی مس خبر داد:

رشد چشمگیر سودآوری فملی پس از برجام

می متالز - هزینه‌های مالی شرکت مس پس از برجام و فروش بخش بزرگی از موجودی انبارها و افزایش نرخ دلار کاهش داشته است؛ آن‌چنان‌که سود هر سهم شرکت از 17 تومان پیش‌بینی‌شده به 27 تومان رشد داشته است.
رشد چشمگیر سودآوری فملی پس از برجام

بازار، محسن بازار‌نوی معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان این مطلب، درباره وضعیت کنونی شرکت گفت: در ماه‌های اخیر قیمت هر تن کاتد از 4700 به 5500 تومان و هم‌اکنون به 6100 تومان رسیده است و این موضوع درآمد شرکت مس را در پایان سال افزایش داده است.
بازارنوی با بیان این‌که این شرکت برنامه افزایش سرمایه را در پیش دارد، گفت: میزان این افزایش سرمایه معلوم نیست؛ اما به‌زودی مشخص می‌شود.
همچنین معاون مالی اقتصادی شرکت مس با اشاره به لغو برنامه سفر رییس‌جمهور به مجتمع مس سرچشمه برای افتتاح پنج پروژه، گفت: این شرکت قرار بود پنج پروژه اصلی خود را که به بهره‌برداری رسیده است، روز سه‌شنبه -26 بهمن‌ماه- توسط رییس‌جمهور افتتاح کند که به دلیل وضعیت آب‌وهوا، این برنامه به تعویق افتاده است.
وی درباره این پروژه‌ها گفت: تغییر تکنولوژی کارخانه ذوب سرچشمه از ریورب به فلش، نصب ماشین csm در پالایشگاه سرچشمه، فاز اول و دوم نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی سیرجان، تکمیل چرخه تولید مس با احداث پالایشگاه خاتون‌آباد و احداث انبار مواد ناریه، از پروژه‌های در حال افتتاح این شرکت بوده‌اند که قرار بود دیروز توسط رییس‌جمهور افتتاح شود.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده