تاریخ: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۴۳۶
کد خبر: ۱۳۰۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خریدار بیلت ایران

می متالز - قیمت بیلت در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس رشد چشمگیری داشته است. علت این است که بیلت در چین گران تر شده و هزینه مواد اولیه دیگر نیز بالا رفته است. دو هفته اخیر خریداران بیلت در حوزه جی سی سی در بازار واردات فعال بوده اند و بیش از 150 هزار تن بیلت خریدند.
کشورهای عرب حوزه خلیج فارس خریدار بیلت ایران

اغلب عرضه کننده ها قیمت بیلت را 20 تا 30 دلار بالا برده اند. تنها ایران تقریبا مشابه دو هفته قبل پیشنهاد می دهد. قیمت را تا 5 دلار بالا برده اند.

بیلت ایران اخیرا در حوزه جی سی سی 385 تا 390 دلار هر تن سی اف آر بوده و بیشترین جذابیت را برای خریداران این منطقه داشته است. عمان هفته گذشته 30 هزار تن بیلت ایران را 385 دلار هر تن سی اف آر خریداری کرد.

از آنجایی که عربستان نمی تواند از ایران خرید کند پایین ترین قیمت پیشنهادی بیلت وارداتی در عربستان از سی آی اس و 410 تا 415 دلار هرتن سی اف آر است. ولی این قیمت ها خریدار ندارد و دو هفته قبل از اوکراین در 385 تا 390 دلار هر تن سی اف آر خرید کرده بودند.

کارخانه جیندال عمان نیز پس از فروش 75 هزار تن بیلت حمل ماه مارس به حوزه جی سی سی در 390 تا 400 دلار هر تن درب کارخانه، فعلا در بازار نیست.

عرضه کننده های ترک نیز  در 415 تا 425 دلار هر تن سی اف آر به کشورهای عرب پیشنهاد می دهند و بیلت چین 455 تا 460 دلار هر تن سی اف آر شده است. شاید در آینده نزدیک خریداران بیلت در حوزه جی سی سی فقط از ایران خرید کنند و حجم خرید ها از 25 هزار تن بیشتر نخواهد بود.

منبع: ایفنا
عناوین برگزیده