تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۸۴
کد خبر: ۱۳۲۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
سبحانی در همایش وفاق و همدلی اتاق بازرگانی اصفهان:

صنعت فولاد به تعرفه‌های دولت و حمایت نیاز دارد

می متالز - مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: اگر به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی هستیم باید به سمت تقویت معدن و صنایع معدنی حرکت کنیم. چرا که این بخش از صنعت، اشتغال مستقیم و غیر مستقیم قابل توجهی به دنبال دارد.
صنعت فولاد به تعرفه‌های دولت و حمایت نیاز دارد

بهرام سبحانی در همایش وفاق و همدلی اتاق بازرگانی اصفهان افزود: اشتغال غیر مستقیم بخش معدن ۲۰ برابر اشتغال مستقیم آن است.
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان، با تاکید بر لزوم نظارت بخش حاکمیتی در کنار همراهی بخش خصوصی افزود: سرمایه‌گذار در مسیر و بستر هموار قدم برمی‌دارد و بخش حاکمیتی باید نقش فعال در این زمینه داشته باشد.
وی پراکندگی واحدهای کوچک را مشکل فعلی صنعت فولاد دانست و اعلام کرد: به همین علت هزینه تولید افزایش یافته و همچنین مخارج بالای حمل و نقل نیز از این قائده مستثنی نیست.
عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان با اشاره به تحقق چشم‌انداز افق ۱۴۰۴ و تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد گفت: دولت باید برای ادغام واحدهای کوچک و افزایش صرفه با توجه به مقیاس آن‌ها برنامه‌ریزی کند. این صنعت نیازمند حمایت از زنجیره معدن و صنایع معدنی است و بالفعل‌کردن ظرفیت با این روند، نیازمند حمایت دولت است.
به گفته مدیر عامل فولاد مبارکه؛ نقش حمایت سال گذشته از صنعت فولاد را نباید نادیده گرفت، چرا که اعمال تعرفه‌ها توانست صنعت فولاد را سر پا نگه دارد و به کشتی به گل نشسته تبدیل نکند.

منبع: باز نیوز
عناوین برگزیده