تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۴۶۹
کد خبر: ۱۳۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیر عامل شرکت سیمان خزر :

تجاری سازی محصولات جدید شرکت سیمان خزر در سال ۹۶

می متالز - مدیر عامل شرکت سیمان خزر گفت: در حال حاضر برنامه تولید سیمان های آمیخته را در دستور کار داریم که از آن جمله می توان به سیمان سرباره ای ضد سولفات و سیمان مرکب (کامپوزیتی) اشاره کرد و در سال ۹۶ به صورت انبوه و در مقیاس تجاری تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
تجاری سازی محصولات جدید شرکت سیمان خزر در سال ۹۶

چند روز پیش بود که شرکت سیمان خزر، خبر از تولید سیمان سرباره‌ای ضد سولفات در این مجموعه تولیدی داد که به همت مدیران، کارشناسان و پرسنل فعال آن کارخانه این موفقیت به بار نشسته است.

همین موضوع  موجب شد تا در فرصت به دست آمده در حاشیه نمایشگاه صندوق های بازنشستگی و در غرفه این شرکت گفتگویی با منصور نجفی مدیریت محترم عامل شرکت سیمان خزر داشته باشیم که در ادامه میخوانید:

با توجه به فعالیت های سال جاری شرکت سیمان خزر در حوزه ارتقاء کیفیت محصولات این شرکت و همچنین افزایش در تنوع محصولات تولیدی، مهمترین برنامه های مجموعه شما برای بازار داخلی و صادراتی در سال ۹۶ چیست؟

استراتژی شرکت سیمان خزر همانطور که امسال هم شاهد بودیم تداوم حفظ و ارتقاء کیفیت، تنوع محصول و کاهش بهای تمام شده است و توسعه بازار صادراتی هم یکی از ارکان حیاتی به شمار می رود که در سال ۹۶ برنامه ریزی های فشرده ای در این ارتباط انجام شده است.

در خصوص توسعه و تنوع محصولات هم باید گفت که در حال حاضر برنامه تولید سیمان های آمیخته را در دستور کار داریم که از آن جمله می توان به سیمان سرباره ای ضد سولفات و سیمان مرکب (کامپوزیتی) اشاره کرد که اکنون در مرحله تولید آزمایشی است و در سال ۹۶ به صورت انبوه و در مقیاس تجاری تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

اما در زمینه بازارهای جدید صادراتی، کشورهای حوزه CIS از مهمترین بازار های هدف شرکت سیمان خزر به حساب می آیند و به زودی قرار است که توسط هلدینگ با کشور روسیه قراردادی به منظور تامین یک میلیون تن سیمان مورد نیاز این کشور منعقد گردد که یک بخشی از این قرارداد توسط شرکت سیمان خزر تامین خواهد شد.

تلاش ما این است که در سال ۹۶ میزان صادرات به این کشورها از جمله روسیه، آذربایجان، ازبکستان، قرقیزستان و گرجستان افزایش یابد.

خبر صادرات سیمان  به روسیه را به عنوان یک خبر خوب برای صنعت سیمان کشور در نظر میگیریم. به نظر جنابعالی چگونه میتوانیم فرصت های این چنینی را بیشتر در صنعت سیمان داشته باشیم؟

به هر حال با فعالیت مضاعفی که توسط پیشکسوتان صنعت سیمان از جمله آقای مهندس لطفی در مجموعه فارس و خوزستان و شستا بر عهده داشتند و همچنین آقای دکتر حقیقت جو که اکنون پیگیری موارد را بر عهده دارند، این فرصت ها فراهم شده است و من امیدوار هستم در سال ۹۶ صنعت سیمان افق روشنی در زمینه صادرات سیمان پیش رو داشته باشد چرا که کشورهای حوزه CIS، عراق، افغانستان، آفریقا و کشورهای عربی منطقه همچنان جزء اهداف صادراتی صنعت سیمان به شمار می روند و پیگیری و رایزنی های هدفمند میتواند فرصت های بیشتری را برای صنعت سیمان به همراه داشته باشد.

آیا سهمیه بندی تولید که در کاخانجات سیمان اجرایی شده است را مثبت ارزیابی می کنید؟

قطعا نجات دهنده صنعت سیمان ایران همین بحث مدیریت تحویل است چرا که باید عرضه و تقاضا متعادل باشد تا بتوان کاهش تقاضا را به درستی مدیریت کرد. در همین راستا باید در بحث قیمت نیز بازنگری هایی انجام شود که همکاران ما در انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان به جد بر روی این موضوع مشغول به کار هستند تا قیمت های قبلی اصلاح شوند و حتی افزایش قیمتی هم متناسب با شرایط تولید کارخانجات سیمان انجام شود.

حذف تخفیف های کارخانجات سیمان توانسته به ثبات بازار این محصول استراتژیک کمک نماید؟ آیا سیمان افزایش قیمتی خواهد داشت؟

بله، از نقطه نظر حذف تخفیف ها و اصلاح قیمت های فروش سیمان و رسیدن به قیمت های مصوب خرداد ۹۳ اقدامات موثر و ارزشمندی انجام شده است. البته به منظور جبران هزینه ها و کاهش ضرر و زیان حاصل از کاهش تولید، کارخانجات سیمان افزایش قیمتی را در آینده نزدیک خواهند داشت.

در صورتی که انجمن بتواند مصوبات لازم در این خصوص را تامین و عملیاتی نماید این افزایش قیمت جدای از قیمت های مصوب خرداد ۹۳ خواهد بود و به قیمت های فعلی  طی ماه های آینده افزوده خواهد شد.

 و صحبت پایانی…

از شما تشکر میکنم و امیدوارم که با کمک شما رسانه های خوب، صنعت سیمان روزهای خوبی را در سال آینده در پیش داشته باشد.

عناوین برگزیده