تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۸۸
کد خبر: ۱۳۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در همایش آشنایی با فرصت های همکاری معدنی دو کشور تاکید شد:

عزم شرکت های فنلاند و ایران برای توسعه همکاری های معدنی

می متالز - شرکت های فنلاندی با حضور دو تن از مقامات عالی آن کشور و رییس هیات عامل ایمیدرو، از عزم خود برای توسعه و تقویت همکاری های معدنی خود با شرکت های ایرانی خبر دادند. این مهم در همایش آشنایی با فرصت های همکاری دو طرف مطرح شد.
عزم شرکت های فنلاند و ایران برای توسعه همکاری های معدنی

در گردهمایی آشنایی با فرصت های همکاری معدنی ایران و فنلاند که پتری پِلتونن (Petri Peltonen) ) قائم مقام وزیر اقتصاد و کار و همچنین میکا نوکانن (Mika Nykänen) رییس سازمان زمین شناسی فنلاند حضور داشتند،‌ مدیران شرکت های صاحبنام و بزرگ آن کشور زمینه های تقویت همکاری در بخش های اکتشاف، استخراج،‌ فرآوری، بهینه سازی تولید،‌کاهش مصارف انرژی، معدنکاری سبز، معدنکاری دیجیتال، حوزه تحقیقات، عناصر نادر خاکی، ماشین آلات و ...را برشمردند.

در این همایش که مدیران شرکت های خصوصی داخل کشور در بخش معدن و صنایع معدنی نیز حضور داشتند،‌ طرفین به ارایه توانمندی ها و برنامه های خود برای ارتباط بیشتر در حوزه معدن پرداختند.

ارتباط شفاف و عملگرایانه؛ با توجه به وجود ذخایر معدنی غنی،‌ انرژی فراوان و فرصت های توسعه سرمایه گذاری در این حوزه از خواسته های مقائم وزیر اقتصاد فنلاند است.

شرکت های حاضر در این گردهمایی شامل: متسو (metso)، جی تی کی(GTK)، معدنکاری فنلاند(Mining Finland)، اتوتک(Outotec)، پویری(Poyry)، میلی سکوند (Millisecond)،‌ اسلیپنر Sleipner))، اس آی اس یو( SISU))،‌ هارلا HAARLA) ) بودند.

برنامه های دیگر

با توجه به استقبال شرکت های داخلی و خارجی از این رویداد، ایمیدرو در نظر دارد چنین نشست هایی را با کشورها و شرکت های صاحبنام دیگر نیز برگزار کند.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده