تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۴۵۲
کد خبر: ۱۳۴۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

افتتاح پروژه بازسازی و اصلاح یک پروژه زیست محیطی در ذوب آهن اصفهان

می متالز - پروژه بازسازی و اصلاح غبارگیر سیستم تصفیه گاز کنورتورهای فولادسازی ذوب آهن اصفهان به عنوان یک پروژه مهم و تاثیر گذار زیست محیطی در آیین اختتامیه نمایشگاه «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه» با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، مسئولین سازمان تامین اجتماعی و مهندس صادقی مدیرعامل ذوب آهن اصفهان با پخش آنلاین تصاویر از ذوب‌آهن افتتاح شد.
افتتاح پروژه بازسازی و اصلاح یک پروژه زیست محیطی در ذوب آهن اصفهان

دکتر ربیعی در این آیین طی سخنانی، افتتاح این پروژه مهم زیست محیطی را به تلاشگران و مسئولین ذوب آهن تبریک گفت و اظهار داشت: توجه به محیط زیست فراتر از یک وظیفه اداری و در واقع وظیفه انسانی و اخلاقی است.

وی افزود : امید است با انجام این پروژه ها شاهد باشیم که مردم کشورمان روزهای پاک بیشتری را تجربه کنند.

مهندس صادقی نیز در آیین افتتاح  این پروژه گفت: ذوب آهن نه تنها در تولید محصولات فولادی و توسعه صنعتی کشور نقش خود را به خوبی ایفا نموده است بلکه در امر محیط زیست نیز پیشتاز است و با احداث ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار فضای جنگلی، در بین تمامی صنایع جهان ،‌ شاخص و بی بدیل محسوب می شود.

مدیرعامل ذوب آهن با بیان اینکه، این فضای جنگلی ، نقش مهمی در حفظ محیط زیست دارد، گفت: پروژه بازسازی و اصلاح غبارگیر های سیستم تصفیه گاز کنورتورهای فولادسازی ذوب آهن اصفهان که در راستای اقتصاد مقاومتی با دانش و همت تلاشگران این شرکت انجام شد ، تاثیر چشمگیری بر کاهش آلایندگی این مجتمع عظیم صنعتی دارد و گام مهمی در جهت تبدیل شدن به صنعت سبز است .

وی تصریح کرد : مرحله اول این پروژه برای کنورتور شماره ۲ با هزینه بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان و توسط یک شرکت آلمانی طی دوسال انجام شد. اما ادامه این پروژه جهت کنورتورهای شماره یک و سه با تکیه بر دانش و همت تلاشگران ذوب آهن با استفاده از طراحی داخلی و با مزیت های بیشتر نسبت به طرح خارجی، با هزینه ای معادل یک میلیارد تومان و طی ۶ ماه ساخته و نصب شد.

مهندس صادقی تصریح کرد: امروز شاهد دود سفید از دودکش هر سه کنورتور ذوب آهن هستیم که تفاوت بسیار زیادی با گذشته دارد.

مدیرعامل ذوب آهن، ‌این پروژه را تنها یکی از پروژه های مهم زیست محیطی این شرکت دانست و گفت: جهت کاهش مصرف آب نیز فعالیت های مختلفی انجام شده است که از جمله آن استفاده از پساب های زرین شهر است. در واقع برنامه ما این است که طی ۵ سال آینده تنها آب شرب را از طریق زاینده رود تامین و جهت ‌آب صنعتی، فقط  از پساب شهرهای اطراف استفاده شود که این برنامه نقش مهمی در صرفه جویی آب دارد.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده