تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۴۵۸
کد خبر: ۱۳۵۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بانک مرکزی در برنامه ششم سهم تسهیلات بخش صنعت و معدن را باید به ۴۰ درصد برساند

می متالز - عضو هیئت رییسه مجلس، تاکید کرد:از رشد ۸ درصدی پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه حداقل ۵/۲ درصد از طریق سرمایه گذاری و ۲/۸ درصد از طریق بهره وری تحقق می یابد.
بانک مرکزی در برنامه ششم سهم تسهیلات بخش صنعت و معدن را باید به ۴۰ درصد برساند

غلامرضا کاتب  در همایش فرصت های سرمایه گذاری صنعت و معدن استان سمنان با بیان اینکه برای دستیابی به چشم انداز ۱۴۰۴ چاره ای نیست جز اینکه تمام تلاش کشور برای جذب سرمایه گذاری به کار برده شود، گفت: در برنامه ششم توسعه باید به رشد ۸ درصدی رسید، که حداقل ۵/۲ درصد از این رشد از طریق سرمایه گذاری و ۲/۸ درصد از طریق بهره وری خواهد بود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی،افزود: برای دستیابی به این هدف، دولت باید متوسط سرمایه گذارای را با رشد ۲۱درصد در طول برنامه ششم توسعه تنظیم کند.

 

میانگین رشد اقتصادی امسال ۵ درصد بوده است

کاتب با بیان اینکه میانگین رشد اقتصادی امسال ۵ درصد بوده، دستیابی به رشد اقتصادی پیش بینی شده ۷/۶ درصد برای سال ۹۶ را دست یافتنی خواند.

وی با اشاره به امنیت ایران در منطقه و ثبات اقتصادی کشور، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه، بانک مرکزی مکلف شده که سهم تسهیلات بخش صنعت و معدن را به ۴۰ درصد برساند.

 

مأخذ نهایی مالیات ارزش افزوده باید در مصرف نهایی قرار گیرد

کاتب بحث ارزش افزوده را یکی از چالش های بخش تولید خواند و ابزار امیدواری کرد که این مساله در تدوین بودجه سال ۹۶ حل شود.

وی یادآور شد: باید مأخذ نهایی مالیات ارزش افزوده در مصرف نهایی قرار گیرد و این حرکت برای بخش تولید نویدبخش است.

 این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در برنامه ششم توسعه تکلیف شده که حداقل سالانه ۱۰درصد قاچاق کالا کاهش یابد و دولت مکلف شده ۲۰درصد مکشوفه قاچاق کالا را در بخش مشوق صادراتی هزینه کند.

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:منطقه ویژه اقتصادی گرمسار در آینده نزدیک تبدیل به بزرگترین قطب کشور می شود و تاکنون ۳۷ میلیارد تومان قراردادهای پیمانکاری منطقه به امضاء رسیده است.

عناوین برگزیده