تاریخ: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۳۸۹
کد خبر: ۱۳۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

قیمت هر تن مس به مرز ۶۰۰۰ دلار رسید

می متالز - بهای معاملات مس لندن تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به کمبود عرضه این فلز، روز دوشنبه افزایش نفت و نزدیک محدوده ۶۰۰۰ دلار در هر تن معامله شد.
قیمت هر تن مس به مرز ۶۰۰۰ دلار رسید

بهای معاملات مس برای تحویل سه ماهه در بازار فلزات لندن ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۵۹۹۲ دلار در هر تن رسید و بخشی از ضرر معاملات قبل را جبران کرد.

مس یک هفته قبل که اسکوندیدا وضعیت فوق العاده اعلام کرد، به رکورد ۶۲۰۴ دلار در هر تن صعود کرده بود اما منابع صنعتی می گویند کارخانه های ذوب مس به خوبی تامین شده اند.

معاملات در بازارهای آمریکا که به مناسبت تعطیلات عمومی بسته هستند، سبک بود.

بهای مس در بازار معاملات آتی شانگهای با ۰.۱ درصد کاهش، به ۴۸۵۷۰ یوان در هر تن (۷۰۷۳ دلار) رسید.

مدیرعامل واحد اندونزیایی فریپورت مک موران پس از اینکه این شرکت معدنی برای صادرات مس از معدن گراسبرگ در پاپوآ وضعیت فوق العاده اعلام کرد، از سمت خود استعفا کرد.

این اتفاق پس از اعتصاب کارگران معدن اسکوندیدا در شیلی که بزرگترین معدن مس جهان است، دومین اختلال در روند عرضه مس است. اسکوندیدا هم هفته گذشته وضعیت فوق العاده اعلام کرده بود.

اسکوندیدا اوایل هفته جاری اعلام کرد نمایندگان شرکت در مذاکرات با کارگران اعتصابی که با میانجی گری دولت برگزار می شود، حضور پیدا خواهند کرد البته به شرطی که اتحادیه کارگران با تغییر شیفت برای کارمندان غیراتحادیه ای، دخالت نکند.

از سوی دیگر شرکت آنگلوامریکن اعلام کرده که فعالیتهایش در معدن مس ال سولدادو در شیلی را به دلیل عدم دریافت تاییدیه رگولاتوری برای یک بازطرحی که با هدف حفظ روند تولید انجام خواهد شد، موقتا متوقف می کند. خبر مذکور به نگرانیها نسبت به کمبود عرضه مس می افزاید.

در این بین، رودریگو دوئرته، رییس جمهور فیلیپین در پی اعتراضات شدید تولیدکنندگان، وعده داد دستور یک وزیر برای تعطیلی بیش از نیمی از معادن این کشور به دلیل تخلفات محیط زیستی را بازبینی کند.

بر اساس گزارش رویترز، سیتی در گزارشی اعلام کرد انتظار می رود بازار مس در سال ۲۰۱۷ برای نخستین بار در شش سال گذشته، به دلیل عرضه محدود و بهبود تقاضا در جهان توسعه یافته با کمبود عرضه روبرو شود.

تحلیلگران این موسسه مالی در ادامه افزودند: انتظار می رود عرضه محدود در بازار و ورود سرمایه گذاران، از قیمتهای مس حمایت کرده و این فلز را در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ در بالای ۶۰۰۰ دلار در هر تن نگه دارد و قیمت مس پیش از پایان سال به ۷۰۰۰ تن نزدیک شود.

منبع: ایسنا
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده