تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۱۴۳۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
هانو هاکاکاری خبر داد:

برنامه شرکت داونسیس کره‌جنوبی برای ورود به بازار ایران

می متالز - نماینده شرکت داونسیس از قصد این شرکت برای ورود به بازار ایران خبر داد.
برنامه شرکت داونسیس کره‌جنوبی برای ورود به بازار ایران

هانو هاکاکاری افزود: بازار ایران را مورد مطالعه و بررسی قرار داده‌ایم و می‌دانیم که صنعت فولاد ایران بسیار بزرگ و به سرعت در حال توسعه و پیشرفت است.

با هانو هاکاکاری، نماینده شرکت داونسیس گفت‌وگویی انجام داده ایم که به شرح زیر است:


آقای هانو با تشکر از حضورتان در این مصاحبه لطفا در مورد خودتان کمی توضیح دهید.

در ابتدا با تشکر از شما، من هانو هاکاکاری نماینده شرکت داونسیس که یک شرکت کره‌ای است، هستم. محل شرکت در شهر آن سان در نزدیکی سئول واقع شده است. شرکت ما تولیدکننده تجهیزات الکترونیکی و قدرتی است. تجهزات مربوط به قدرت و ولتاژ بالا مانند دستگاه‌های حرارتی الکتریکی، کوره‌های الکتریکی، تجهیزات پلاسمایی برای مصارف پزشکی، کوره‌های القایی، منابع انرژی ترن‌های مترو و تجهیزات راکتورهای تحقیقاتی از محصولات تولیدی ماست.


آیا در ایران مشتری دارید؟

متاسفانه خیر. شرکت ما تامین‌کننده اصلی برای بازار کره‌جنوبی است. بیشتر مشتریان ما شرکت‌های کره‌ای مانند ال‌جی متال و مواد شیمایی ال‌جی، سامسونگ و پوسکو هستند. شرکت به تازگی تصمیم به همکاری با شرکت‌های خارجی و فعالیت در بازارهای خارجی گرفته است. بازارهایی که در زمینه فولاد و مواد فلزی غیرآهنی فعال هستند. براین اساس که تکنولوژی شرکت ما جز پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین تکنولوژی دنیاست باید سطوح قیمت محصولات را به نحوی که برای تمام مشتریان ما در سراسر دنیا جذاب باشد در نظر بگیریم.


آیا در مورد بازار ایران مطالعه انجام داده‌اید؟ فکر می‌کنید در کدام بخش و صنعت وارد خواهید شد و چگونه با آنها در ارتباط خواهید بود؟

بله ما بازار ایران را مورد مطالعه و بررسی قرار داده‌ایم و می‌دانیم که صنعت فولاد ایران بسیار بزرگ و به سرعت در حال توسعه و پیشرفت است. همچنین مطلع هستیم که جدیدا در زمینه فلزات غیرآهنی نیز بسیار پیشرفت کرده است و شرکت‌های قدرتمندی همچون آلومینیوم ایران، روی ایران و دیگر شرکت‌ها در حال پیشرفت و توسعه بهره‌وری هستند. ما احتمالا در صنایع مواد فلزی و مواد شیمیایی وارد بازار ایران خواهیم شد.


آیا تولیدات شما قابلیت رقابت با محصولات موجود در بازار را دارد؟

بله همانطور که می‌دانید تکنولوژی کره‌جنوبی بسیار پیشرفته است و در عین حال از لحاظ قیمت نیز بسیارمناسب و قابل رقابت در سطح دنیا است. به عنوان مثال در بازار ایران در زمینه لوازم خانگی و موبایل و دیگر محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب کره‌ای ارائه می‌شود.


اصلیت شرکت کره‌ای است؟ و آیا این تکنولوژی بطور انحصاری مختص شماست و یا برگرفته از همکاری با دیگر شرکت‌ها و یا کشورها به عنوان مثال اروپایی‌هاست؟

بله. اصلیت شرکت کره‌ای است. ما همواره به دنبال شرکایی از سراسر دنیا بوده‌ایم. امروزه صنایع نیاز به یک شبکه متشکل از مجموعه‌ای از شرکت‌ها برای افزودن خصوصیات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد و مختص مصرف‌کنندگان محلی و شرایط خاص آنها دارند. به نظر من دلیلی وجود ندارد که همه چیز در یک محل تولید شود. ما در حال همکاری با بسیاری از تولیدکنندگان دیگر نیز هستیم که البته کره‌ای هستند تا بتوانیم نیاز هر منطقه و ویژگی خاص آن‌را در محصول ارائه دهیم. اما در حال بررسی تمامی امکانات در خصوص همکاری با دیگر شرکت‌ها خارج از کشور کره نیز هستیم.


شما به شرکت پوسکو و همکاری خود با این شرکت اشاره کردید، می‌توانید کمی بیشتر در این مورد توضیح دهید؟

بله پوسکو اصلی‌ترین مشتری ما طی 20 سال اخیر بوده است. وقتی شرکت 20 سال پیش تاسیس شد در واقع پوسکو اولین مشتری ما بود که ما در زمینه تامین بالاترین تکنولوژی تولید فولاد با آنها همکاری کرده و از این همکاری بسیار خرسندیم.


به عنوان تامین‌کننده تجهیزاتی که نام بردید نظر شما در مورد بازار ایران چیست و چه پیشنهاداتی در این مورد دارید؟

ما باید تجهیزات خود را به صنعت فولاد ایران معرفی کنیم. البته ما تجهیزات بسیار زیادی تولید می‌کنیم که در صنایع مختلفی همچون سیمان، الکترونیک و دیگر صنایع قابل استفاده و کاربرد است. این تجهیزات به میزان زیادی با طبیعت سازگار بوده و کمترین میزان آسیب را به طبیعت می‌زند و می‌توانم بگویم از این لحاظ در دنیا بهترین هستیم. ما تامین‌کننده منابع انرژی برای دیگر تجهیزات نیز هستیم. برای مثال برای شرکت‌هایی که در حال فعالیت در این صنایع هستند و می‌خواهند منابع انرژی مصرفی خود را تغییر دهند ما امکان انجام این کار را داریم. به این ترتیب آنها میزان مصرف انرژی خود را کاهش داده و میزان بهره‌وری و تولید خود را افزایش و توسعه می‌دهند.

 

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد

عناوین برگزیده