تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۲۱:۴۴
بازدید: ۴۶۴
کد خبر: ۱۴۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرکل محیط‌زیست استان کرمان:

شرکت مس در زمینه پسماند و بازیابی آب، بسیارخوب کار کرده است

می متالز - مدیرکل محیط‌زیست استان کرمان گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران در سه حوزه فضای سبز -پوشش گیاهی و کاشت گیاهان بومی-، بازیابی آب و مدیریت پسماند بسیارخوب کار کرده است.
شرکت مس در زمینه پسماند و بازیابی آب، بسیارخوب کار کرده است

محمود صفرزاده مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست استان کرمان با بیان این مطلب در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست، گفت: شرکت مس در سال‌های اخیر در زمینه محیط‌زیست و رسیدن به صنعت سبز تلاش زیادی کرده است.

صفرزاده با بیان این‌که در حال حاضر تنها دغدغه ما در منطقه، بحث آلودگی هواست، اظهار داشت: البته شرکت مس در این زمینه‌ هم در حال انجام اقدامات جدی و اصلاحی است و مجوزهایی ازسوی سازمان محیط‌زیست به شرکت داده شده تا هرچه سریع‌تر کارخانه‌های اسیدسولفوریک را در خاتون‌آباد و سرچشمه و کارخانه اکسیژن را در خاتون‌آباد راه‌اندازی کند.

صفرزاده با بیان این‌که با راه‌اندازی این کارخانه‌ها در آینده نزدیک، گاز SO2 جذب و بازیابی می‌شود، گفت: راه‌اندازی این کارخانه‌ها در راستای اهداف زیست‌محیطی و رفع آلاینده‌ها و کنترل آلودگی در مس منطقه کرمان است و با بهره‌برداری از آن‌ها شرکت مس به «صنعت سبز» نزدیک می‌شود.
مدیرکل سازمان محیط‌زیست کرمان در پایان با تأکید بر این‌که انتظار این است که همه واحدهای صنعتی و معدنی بتوانند خروجی‌هایشان را کنترل کنند و به سطح استاندارد‌های زیست‌محیطی برسانند، گفت: شرکت مس با انجام این اقدامات و اصلاحات زیست‌محیطی، دغدغه‌های شهروندان استان کرمان را به‌صورت کامل در آینده‌ای نزدیک برطرف می‌کند و هوایی که استنشاق می‌کنند برابر با استانداردهای زیست‌محیطی است.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده