تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۷:۵۲
بازدید: ۳۹۸
کد خبر: ۱۵۰۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مرادی خبرداد:

عصرامروز؛ نشست هیئت رییسه مجلس با طیب نیا درباره واگذاری آلومینیوم المهدی

می متالز - نماینده مردم بندرعباس در مجلس از نشست عصر امروز هیئت رییسه مجلس با "علی طیب نیا" وزیر اقتصاد درباره مشکلات واگذاری آلومینیوم المهدی خبرداد.
عصرامروز؛ نشست هیئت رییسه مجلس با طیب نیا درباره واگذاری آلومینیوم المهدی

احمد مرادی ،در تشریح جزییات آخرین وضعیت واگذاری آلومینیوم المهدی و هرمزال،گفت:ساعت 16 عصر امروز هیئت رییسه مجلس با "علی طیب نیا" وزیراقتصاد و بنده نشستی برگزار می کند،تا "طیب نیا" درباره مشکلات واگذاری "آلومینیوم المهدی" به هیئت رییسه توضیحاتی ارائه دهد.

نماینده مردم بندرعباس،قشم،ابوموسی،حاجی آباد و خمیر درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه اگر وزیر در نشست حاضر نشود،سوال از وزیر مستقیما به صحن علنی ارسال می شود،افزود:بنده به رییس کمیسیون اصل 90 و دیوان محاسبات طی نامه ای مستنداتی ارسال کردم،تا وضعیت آلومینیوم المهدی و هرمزال ساماندهی شود.

خریدار آلومینیوم المهدی برخلاف قانون تاکنون هیچ معامله ای در بورس کالا انجام نداده است

مرادی با اشاره به اینکه براساس فصل نهم اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی خریدار باید تسهیل رقابت و منع انحصار را در ارتباط با واگذاری رعایت کند،ادامه داد:خریدار برخلاف قانون تاکنون هیچ معامله ای در بورس کالا انجام نداده و تمامی شمش های تولیدی را یا به انبارهای تهران یا سایر انبارها منتقل می کند.

مرادی یادآورشد:مشخص نیست که آیا خریدار از گمرک منطقه ویژه خلیج فارس مجوز خروج شمش های انتقالی را دقیق می گیرد، یا خیر؟

عضوکمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:علیرغم گذشت یک سال و نیم از واگذاری دومجموعه به بخش خصوصی سهام ترجیحی کارگران تاکنون نامشخص و مبهم است و در زمان مزایده سهام ترجیحی کارگران هر دو شرکت "المهدی" و "هرمزال" را فقط از سهام شرکت" آلومینیوم المهدی" در نظرگرفته و سهام ترجیحی پرسنل "هرمزال" را از این مجتمع به صورت کلی حذف کرده است.

عناوین برگزیده