تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۹:۲۷
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۱۵۱۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولادسازی در فولاد اکسین خوزستان

می متالز - راه برای ادامه توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان بسیار زیاد است و باید برای بحث سرمایه‌گذاری و توسعه کارخانه، واحد فولادسازی راه‌اندازی شود. در این خصوص مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از اهمیت راه‌اندازی واحد فولادسازی در این کارخانه گفت.
فولادسازی در فولاد اکسین خوزستان

عبدالرضا محمودپور اظهار داشت: درحال  تکمیل اطلاعات فنی و اقتصادی طرح احداث واحد فولادسازی کارخانه و اخذ مجوزات لازم از سازمان محیط زیست و سایر مراجع برای این طرح هستیم.

وی ادامه داد: سهام‌داران شرکت قول مساعد داده‌اند تا از این طرح حمایت کنند و ما بتوانیم واحد فولادسازی کارخانه را راه‌اندازی و از آن بهره‌برداری کنیم و نیاز است در این مسیر بصورت عملیاتی و جدی وارد شوند.

محمودپور تصریح کرد: با توجه به این‌که استان دارای توجیه اقتصادی بسیار بالایی است، سرمایه‌گذاران بسیار راغب هستند تا در این زمینه در کارخانه فولاد اکسین و در صنعت فولادسازی به سرمایه‌گذاری بپردازند و این فرصت خاصی است که با گذشت زمان ارزش خود را از دست خواهد داد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی واحد فولادسازی کارخانه فولاد اکسین را به بهره‌برداری برسانیم و اصلی ترین چالش آن اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.

وی اظهار کرد: شرکت فولاد اکسین تنها شرکتی است که ورق عریض نورد می‌کند. همچنین امکان نورد انواع آلیاژهای فولادی در شرکت وجود دارد و هیچ شرکتی در ایران و کشورهای اطراف وجود ندارد که در این زمینه رقیب فولاد اکسین باشد.

محمودپور افزود: محصولات فولاد اکسین مصرف عمده‌ای در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی دارد و محصولات ویژه‌ای هستند و منطقه خوزستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به واسطه نفت‌خیز بودنشان به محصولات ما نیاز دارند.

وی تصریح کرد: این شرکت یک مجموعه انحصاری در کشور و منطقه است . استان خوزستان باتوجه به وجود صنایع نفتی و همجواری با کشورهای نفتی حوزه خلیج فارس بیشترین نیاز را به محصولات فولاد اکسین دارد و بر اساس همین ظرفیت های مناسب اقتصادی، با طراحی حساب شده و در بهترین منطقه کشور ساخته شده است.

وی ادامه داد: فولاد اکسین در منطقه خاورمیانه، یک تولید کننده میانی است و محصول نهایی آن در شرکت های لوله سازی و مخزن سازی به وقوع می پیوندد. از سویی شرکت فولاد خوزستان نیز تامین کننده مواد اولیه است. از همین رو با توجه به این جایگاه ویژه در بحث واردات و صادرات می تواند بسیار به صرفه باشد.

محمودپور یادآور شد: شرکت های فولاد خوزستان، فولاد مبارکه و هرمزگان سیاست های خاص خود را پیگیری می کنند و محصول را برای مصارف ویژه خود تولید می‌کنند اما محصولات تولیدی فولاد اکسین برای مصارف ویژه است و در نتیجه مواد اولیه ویژه‌ای را می طلبد.

وی در پایان گفت: فولاد اکسین برای ساخت فولاد ساختمانی طراحی نشده است. در دنیا معدود کشورهایی هستند که امکان تولید ورق فولادی برای محیط ترش را دارند و فولاد خوزستان یکی از همین شرکت ها است. خوشبختانه ما توانستیم به وندور لیست شرکت نفت عراق پیدا کنیم . این یک موفقیت بزرگ است که نشانگر کیفیت بالای محصول ماست.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان خاطر نشان کرد: فولاد اکسین خوزستان در شانزدهمین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان موفق به کسب گواهینامه رعایت از حقوق مصرف کنندگان شد.

امید است با حمایت همه جانبه و توجه خاص سهامداران و مسئولین عالیرتبه استان و کشور بتوانیم از سد مشکلات اقتصادی بسیار زیاد فعلی عبور نمائیم و جایگاه این شرکت خاص و ویژه را به محل اصلی خود ارتقا دهیم

عناوین برگزیده