تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۲۱:۱۴
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۱۵۳۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
وزیر تجارت روسیه پیشنهاد داد:

ایجاد سازمانی مشابه اوپک برای آلومینیوم

می متالز - روسیه می خواهد پیشنهاد ایجاد سازمانی مشابه اوپک برای صنعت حهانی آلومینیوم را مطرح کند. خبرگزاری TASS از دنیس منتورف وزیر تجارت و صنعت روسیه این خبر را در روز دوشنبه نقل کرد.
ایجاد سازمانی مشابه اوپک برای آلومینیوم

روسیه می خواهد پیشنهاد ایجاد سازمانی مشابه اوپک برای صنعت حهانی آلومینیوم را مطرح کند. خبرگزاری TASS از دنیس منتورف وزیر تجارت و صنعت روسیه این خبر را در روز دوشنبه نقل کرد.

 شرکت هنگ کیائو چین چندین سال پیش از روسال روسیه در تولید آلومینیوم پیشی گرفت و چند سالی است چین عنوان بزرگترین تولید کننده آلومینیوم جهان را دارد. روسیه به خاطر سقوط قیمت آلومینیوم تولید خود را کاهش داده است و این مسئله باعث شده است که از چین عقب بماند.

منتوروف در حاشیه یک کنفرانس اقتصادی به خبرنگاران درباره ایده گروه تولید کننده آلومینیوم صحبت کرد. او گفت "این ایده فعلا در سطح یک پیشنهاد است. در مرحله اول ایجاد چنین سازمانی برای آلومینیوم، مشارکت مقاماتی مانند وزراء صنعت کافی خواهد بود." وزیر صنعت روسیه در ادامه گفت " از همه مهمتر این است که همه دولت ها که تولید کننده و صادرکننده اصلی آلومینیوم هستند بر اساس سیاست واحد در حوزه استانداردها و تکنولوژی ها توافق حاصل کنند.”

روسال که توسط سرمایه دار بسیار مهم روسیه «اولگ دریپاسکا» کنترل می شود برای اظهار نظر فوری در دسترس نبود. سهامداران شامل «گلنکور» غول تجاری روسیه، و ویکتور وکسلبرگ و میخائیل پروخوروف از تجار روسیه می باشد.

تولید سال 2016 روسال یک درصد به صورت سال در سال رشد داشت و به 3.685 میلیون تن رسید و انتظار می رود که در سال 2017 نیز این میزان ثابت بماند.

قیمت های آلومینیوم که معمولا در صنایع حمل و نقل و بسته بندی کاربرد زیادی دارد از ابتدای سال 2017  حدود 12 درصد در لندن افزایش داشته است. این فلز در روز دوشنبه با 0.85 درصد افزایش حدود 1.901 دلار به ازای هر تن معامله شد.

منبع: تابناک
عناوین برگزیده