تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۱۴
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۱۵۶۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در پی انتشار شاخص PMI چین

مس مرز ۶ هزار دلاری را شکست

می متالز - در روز اول ماه مارس حسب روال هر ماه، چین عملکرد PMI بخش تولید و سرویس خود را منتشر کرده و انتشار آن موجب رشد ۴۰ دلاری مس در بازارهای جهانی شده است.
مس مرز ۶ هزار دلاری را شکست

آمارهای انتشار یافته طی این روز مثبت و فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده و عامل تقویت مطلوب قیمت‌ها در بازار فلزات شده است. شاخص PMI تولید چین در ماه فوریه 6/ 51 بوده که فراتر از عملکرد ژانویه (3/ 51) و همین‌طور پیش‌بینی (1/ 51) است. در واقع فعالیت‌های صنعتی در چین همچنان در حال گسترش است و مصرف کامودیتی‌ها شامل فولاد و فلزات اساسی و... در حال افزایش است.

مس امروز صبح ۴۰ دلار دیگر گران شد و با گذر از مرز ۶۰۰۰ دلار به ۶۰۲۲ دلار در هر تن رسیده است. فعلا خبری از توافق در رفع اعتصاب بزرگ‌ترین‌ معدن مس دنیا (اسکوندیدا در شیلی) نیست و معدن گراسبرگ اندونزی نیز همچنان مجوز صادرات نداشته و تعطیل است. تعطیلی معدن اسکوندیدا هفته‌ای ۲۵ هزار تن از عرضه مس دنیا می‌کاهد و بازار را به سمت کسری حرکت می‌دهد. همچنین روی نیز شاهد رشد 9/ 0 درصدی یا ۲۵دلاری قیمت بوده و به سطح ۲۸۴۳دلار رسیده است. در این حوزه، اعتصاب معدن روی نوراندا در کانادا عامل دوم تقویت قیمت بوده که ادامه دار است.

عناوین برگزیده