تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۵۵۹
کد خبر: ۱۶۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

اندونزی بدنبال واردات کلاف گرم

می متالز - کارخانه فولاد کراکاتئو KRAKATAU STEEL اندونزی به دنبال وارد کردن دهها هزار تن کلاف گرم به منظور جبران کسری تولید خود به دلیل تعمیرات خط نورد گرم می باشد .
اندونزی بدنبال واردات کلاف گرم

خط تولید  4 میلیون تنی این شرکت که در نزدیک جاکارتا  واقع است طبق برنامه در ماه های می و ژوئن متوقف خواهد بود . یکی از سخنگویان این شرکت توقف و نیاز به واردات کلاف گرم را تائید کرده ولی اشاره ای به جزئیات نکرده است .

منابع اندونزی گفته اند که این شرکت نیاز به واردات 50 هزار تن کلاف گرم از کره جنوبی یا ژاپن دارد  ولی قیمت بالای این دو کشور یکی از مسائل مورد بحث است . یک تولید کننده ژاپنی اخیراً کلاف گرم را به قیمت 600 دلار CFR  عرضه کرده است ، این در حالی است که شرکتهای کره ای قیمت 570 تا 575 دلار CFR را پیشنهاد کرده اند . کلاف گرم ارائه شده با قیمت های مناسب توسط هند در بازار جنوب شرقی آسیا باعث شده است که خریداران در این منطقه قیمتهای بالای تأمین کنندگان چین ، ژاپن ،  کره و تایوان را نپذیرند.

فعالان بازار در اندونزی همچنین گفته اند که این شرکت مشکلاتی در خط نورد گرم در ماه های گذشته داشته که این امر باعث شده است که تولید کلاف گرم و خرید اسلب این شرکت تحت تأثیر قرار گیرد . این شرکت ماهیانه 200 هزار تن اسلب خریداری می کند که از این مقدار 80 الی 100 هزار تن از شرکت داخلی KRAKATAU POSCO که شریک تجاری این شرکت می باشد خریداری شده و مابقی آن از کشورهای روسیه و برزیل وارد می شود . این شرکت در حال حاضر به دنبال کاهش واردات اسلب خود تا سقف 40 هزار تن است .

عناوین برگزیده