تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۳۹۷
کد خبر: ۱۶۲۵

مشارکت شرکت واگن پارس اراک در ساخت 4900 واگن باری

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: قرارداد مشارکت شرکت واگن پارس اراک در ساخت چهار هزار و 900 دستگاه واگن باری لبه بلند، امضا شد.
مشارکت شرکت واگن پارس اراک در ساخت 4900 واگن باری

محمدرضا حاجی پور روز دوشنبه افزود: ساخت 6 هزار دستگاه واگن باری لبه بلند به شرکت یونایتد واگن
(UWC) روسیه واگذار شده بود که با پیگیری وزیر صنعت، معدن و تجارت، سه شرکت سازنده داخلی واگن پارس، واگن سازی کوثر و فولاد درخشان اراک در ساخت چهار هزار و 900 واگن مشارکت می کنند.
وی ادامه داد: قراردادهای اولیه شرکت یونایتد واگن روسیه با سه شرکت داخلی منعقد شده و تامین منابع مالی و مواد اولیه ساخت واگن ها نیز از اوایل فروردین ماه سال آینده از روسیه وارد این شرکت ها می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس این قرارداد شرکت واگن پارس اراک باید در سال آینده 500 واگن و در سال های 97 و 98 نیز در هر سال 850 واگن به شرکت های بهره بردار تحویل دهد.
وی اظهار کرد: بر اساس این قرارداد شرکت فولاد درخشان اراک نیز باید در سال آینده 300 واگن و در سال های 97 و 98 نیز به ترتیب 450 و 500 واگن به شرکت های بهره بردار تحویل دهد.
حاجی پور با بیان اینکه بقیه واگن های تعهد شده نیز از سوی شرکت واگن سازی کوثر ساخته می شود، بیان کرد: شرکت های واگن پارس و فولاد درخشان اراک برای ساخت و تحویل به هنگام این واگن ها باید به مدت سه سال 100 درصد ظرفیت خود را به کار بگیرند.
وی بیان کرد: شرکت های واگن پارس و فولاد درخشان اراک می توانند برای تسریع در فرآیند تولید واگن های تعهد شده، بخشی از فعالیت های خود را به شرکت های پایین دستی در نقاط مختلف استان تحویل دهند.
شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.
این شرکت در سال 1354 آغاز به کار کرده و در سال 1364 با سرمایه‌ گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.
کارگاه های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت 33 هکتار جانمایی شده است.
این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده