تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۰:۴۱
بازدید: ۳۶۶
کد خبر: ۱۶۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مهندس نعمت زاده در مجتمع مس سونگون تاکید کرد :

توسعه صنعت مس در کشور به ویژه منطقه شمال غرب ضروری است

می متالز - وزیر صنعت،معدن و تجارت گفت:تشکیل شرکت مس آذربایجان از ضرورت های توسعه صنعت مس در کشور و شمال غرب ایران است.
توسعه صنعت مس در کشور به ویژه منطقه شمال غرب ضروری است

مهندس محمد رضا نعمت زاده» در سفر یکروزه خود به آذربایجان شرقی از روند توسعه مجتمع و معدن مس سونگون بازدید کرد.
برپایه این گزارش ؛ «مهندس نعمت زاده» پس از بازدید از مجتمع مس سونگون در جمع مدیران این مجموعه گفت:ده ها جلسه برای توسعه این مجموعه برگزار شده چرا که صنایع مس این استان پروژه ای ملی و مایه آبروی استان اذر بایجان شرقی است.
وی با تاکید بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت ها و توانمندی های صنعت مس ، گفت:باید در موضوع مس به تکمیل زنجیره تولید و محصول نهایی توجه اساسی شود که حداقل آن تولید کاتد است.
وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود:در تاسیس کارخانه تولید مس کاتدی باید مسائل زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد و شیوه تولید از طریق ذوب یا هیدرو باید با استاندارهای زیست محیطی کشور هماهنگ باشد.
وی در ادامه مدیران مس سونگون را ملزم کرد تا برای عقد قرارداد با پیمانکار این پروژه برنامه نهایی ارائه کنند چرا که یک روز تاخیر در این برنامه هم نباید وجود داشته باشد.
مهندس نعمت زاده تاکید کرد:صادرات کنسانتره مس به نفع کشور نیست چرا که مس دارایی ملی بزرگی است و تولید کاتد باید حتما آغاز شود.
به گفته وزیر صنعت،معدن و تجارت؛  در حال حاضر برای احداث کارخانه مس کاتد هیچ محدودیت مالی وجود ندارد اما مدیریت پروژه باید جدی تر و بهتر از قبل در این زمینه تلاش کند.
وی خواستار تسریع در روند اکتشاف مس در منطقه آذر بایجان شد و افزود:تکلیف تاسیس شرکت هلدینگ مس آذربایجان باید هر چه سریعتر روشن شود تا بتوان برای توسعه معادن مس منطقه آذربایجان و احداث کارخانه های تکمیل زنجیره تولید و نیز صادرات برنامه ریزی کرد.
به گفته مهندس نعمت زاده با روشن شدن وضعیت شرکت مس آذربایجان در بورس مردم این منطقه نیز می توانند با خرید سهام در منافع این پروژه بزرگ سهیم باشند.
وی درباره افزایش بهره وری در معادن مس آذربایجان و احداث کارخانجات برای تکمیل زنجیره تولید خواستار مشارکت دانشگاهیان و پژوهشگران شد.
گفتنی است : مجتمع مس سونگون بزرگترین مجموعه معدنی استان آذربایجان شرقی است و با بیش از 4هزار نفر اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم  سالانه 300هزار تن کنسانتره مس تولید می کند.

عناوین برگزیده