تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۳۴۱
کد خبر: ۱۷۴۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

صادرات سنگ فراوری شده، ره آورد تور صنعتی خوشه سنگ قم به عراق

می متالز - امیرطیبی نژاد با اعلام این خبر اظهارداشت: خوشبختانه پس از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی سازمان صنایع کوچک وشهرک های صنعتی و انتخاب خوشه سنگ قم بعنوان پروژه اقتصاد مقاومتی کشور، شاهد ترسیم آینده ای روشن برای این صنعت استان هستیم.
صادرات سنگ فراوری شده، ره آورد تور صنعتی خوشه سنگ قم به عراق

وی با اشاره به برگزاری تور صنعتگران و فعالان خوشه کسب وکار سنگ قم به عراق گفت: در پاییز امسال جمعی از فعالان خوشه سنگ قم در راستای برنامه های عمل سازمان صنایع کوچک و در قالب 2 کنسرسیوم صادراتی در نمایشگاه بین المللی عراق حضور یافتند.
طیبی نژاد دستاوردهای این حضور و تور صنعتی را بسیار فراتر از انتظارات عنوان کرد و افزود: یکی از دستاوردهای این تور، رغبت بیشتر فعالان این بخش به فعالیت های گروهی و اقدامات مشترک بود که در نهایت دوکنسرسیوم سنگ قم با ادغام به یک کنسرسیوم صادراتی بزرگ تبدیل شد.
وی حضور سرمایه گذاران، تجار و تولید کنندگان صنعت سنگ و ساختمان عراق به قم را از دیگر دستاوردهای این برنامه عنوان کرد و بیان داشت: تجار عراقی با حضور در قم و بازدید از ظرفیت ها و توانایی تولیدات و صادرات سنگ قم، همکاری های تجاری خود با طرف ایرانی را اغاز کردند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قم افزود: این اقدام نمونه بارز اعتماد و همدلی بخش خصوصی استان قم با بخش دولتی است که می تواندآغازگر یک فضا و فصلی جدید از دوران فعالیت صنعت سنگ قم باشد و برای تحقق این مهم لازم است فعالان خوشه سنگ قم با در نظر گرفتن برنامه های عمل عامل توسعه در مسیر تعالی صادرات و شناسایی و ورود بازارهای منطقه ایی و جهانی حرکت کنند.
طیبی نژاد در پایان با اشاره به برنامه های اقتصاد مقاومتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در سال جاری تاکید کرد: شاهد هستیم که در سال جدید که خواست مقام معظم رهبری و برنامه های دولت در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار گرفته، طرح ها و برنامه هایی اجرایی می شود که در دهه های گذشته بی سابقه بوده است.

عناوین برگزیده