تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۰:۱۹
بازدید: ۴۸۸
کد خبر: ۱۷۵۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

سنگ مرمریت کرم رنگ رییال دایینو (REAL DAINO)ایتالیا

می متالز - در میان صدها نمونه از انواع شناخته شده سنگ ایتالیایی که در سراسر جهان به فروش می رسد سنگ Real Daino چند دهه ای است که کشف شده و سنگی است کرم رنگ که از منطقه اوروسای واقع در جزیزه ساردینیا استخراج شده است.
سنگ مرمریت کرم رنگ رییال دایینو (REAL DAINO)ایتالیا

سنگ REAL DAINO در صنعت سنگ به نام های دیگر از جمله La Perto، Daino Reale، Perlato Olimpo و Breccia Sarda، شناخته شده که این نام ها توسط شرکت های مختلف که در استخراج این سنگ در همان منطقه مذکور فعال هستند داده شده است.
تولید سالیانه این سنگ در حدود ۲۰۰۰۰۰ تن استُ و در حال حاضر هشت معدن فعال وجود دارد و ۱۵ شرکت در تولید مواد و استخراج آن فعال هستند.
به گفته آقای ایفوراتی؛ رییس  Consorzio Marmi e Graniti Sardegna Centrale Orese  و همچنین مدیر Grupo Ratti،  صنعت ناشی از سنگ  Daíno Reale  باعث اشتغال زایی ۲۰۰ شغل مستقیم و ۱۵۰۰ شغل غیر مستقیم شده است.
سنگ ریال داینو تحت گونه های مختلف عرضه می شود و این گونه ها ممکن است موج دار یا بدون موج باشد.
گونه ی بدون موج  را  Claro Classico  می نامند در حالیکه ۲ نوع موج دار وجود دارد. یک نوع با موج های منظم (معروف به اسم  Venato  ) و نوع دیگر با موجهای نامنظم  به نام Nuvolato   شناخته شده است.
رنگ کرم در همه ی این گونه ها مشترک است هر چند آنها از روشن به تیره متغیر است. این سنگ بیشتر در طراحی داخلی استفاده می شود و بهتر است در فضاهای خارجی مورد استفاده قرار نگیرد. این سنگ در طرحهای تغییر دکوراسیون فروش ویژه ای دارد.
این سنگ در سراسر جهان به فروش می رسد و در هر بازار خصیصه و گزینه های خاص خودش را دارد. به عنوان مثال؛ در بازار ایالات متحده آمریکا تمایل به گونه  Nuvolato  بیشتر است. در حالی که بازار چین دو نوع سنگ مرمر که بدون موج است را ترجیح می دهد اما در شرق میانه به نوع موج دار منظم گرایش بیشتری دارند و همچنین کشورهای هند؛ اسپانیا و برزیل که نشان دهنده تمام بازارهای مهم برای این سنگ است .
اما بازار لهستان نوع سنگی که شامل یک موج باشد را ترجیح می دهد همین مورد به نسبت بازارهای شمال اروپاُ مثلا بازار آلمان و بازار هلند نیست. اما با تغییر روند درمعماری لهستان تقاضا برای نوع موج دار نامنظم ثبت شده است.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده