تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۰:۳۴
بازدید: ۴۱۶
کد خبر: ۱۷۵۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

برپایی پاویون ایران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ شیامن ـ چین

می متالز - همزمان با برپایی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ شیامن ـ چین (The 17th Xiamen stone fair) پاویون جمهوری اسلامی ایران در فضایی به وسعت بیش از هزار متر مربع برپا شد.
برپایی پاویون ایران در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ شیامن ـ چین

این نمایشگاه که هم اکنون در مرکز کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های سنگ شیامن در حال برگزاری است، در فضایی بالغ بر 180 هزار متر مربع و با حضور بیش از 56 کشور جهان آغاز به کار کرده و پاویون ایران نیز فضایی به وسعت هزار و 216 متر مربع مشتمل بر هزار مترمربع فضای بسته و 216 مترمربع فضای باز را به خود اختصاص داده است.
بر اساس این گزارش 21 شرکت معتبر تولیدی ـ صادراتی ایرانی فعال در زمینه صنعت سنگ، فرآوری محصولات، تولید ماشین‌آلات و تجهیزات مرتبط در این نمایشگاه مشارکت کرده‌اند؛ این در حالی است که اکثر آنها بطور متوالی در سنوات گذشته در این نمایشگاه حضور داشتند.
گروه‌های کالایی این نمایشگاه به سه بخش محصولات و انواع سنگ، ماشین‌آلات و تجهیزات و تکنولوژی و فناوری‌های جدید است که شامل محصولات سنگ (سنگ آشپزخانه، مبلمان، سنگ‌های کنده کاری شده، سنگ‌های چشم‌انداز، سنگ فرش و موزاییک) ابزار مکانیکی ( ابزار و تجهیزات پردازش، بارگذاری و چنگال، ابزار الماس، لوازم جانبی حلق‌آویز خشک، ابزار بازرسی، ساینده، ابزار تمیز کردن تجهیزات و ابزار مراقبت از چسب و رنگ و ...)، انواع بلوک، اسلب گرانیت، سنگ مرمر، سنگ آهک، ماسه سنگ، سنگ‌های آتشفشانی، سنگ مصنوعی و .. می‌شود.
بر اساس پیش‌بینی بعمل آمده از سوی برگزارکنندگان نمایشگاه سنگ شیامن ـ چین انتظار می‌رود بیش از 20 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند؛ بنابراین حضور شرکت‌های ایرانی در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی سنگ ایران و همچنین صدور محصولات و ماشین‌آلات مربوطه و جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی است.
به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، نمایشگاه سنگ شیامن از سال 2001 میلادی تاسیس شده است. استفاده از منابع غنی شهر فوحیان و موفقیت‌های پی در پی نمایشگاه مذکور، شیامن را در حال حاضر به مرکز جهانی سنگ تبدیل کرده که نه تنها باعث رشد و توسعه اقتصاد محلی و پیشرفت صنعت سنگ چین بوده بلکه موجب توسعه و ارتقای نمایشگاه سنگ در این شهر را نیز فراهم کرده است.
شیامن به دلیل قرار گرفتن در منطقه‌ای کوهستانی و در نزدیکی شهرهای فوبمو و نیفکده که به یکی از بزرگترین مناطق سنگ در چین شهرت دارند و همچنین وجود معادن، کارخانجات متعدد سنگ، فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های بزرگ سنگ و امکانات مناسب و متمرکز برای حمل و نقل سنگ به نقاط دیگر چین و دنیا به یکی از قطب‌های این صنمعت تبدیل شده است؛ بطوری که هر سال رویدادهای تجاری، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی صنعت سنگ در این منطقه برگزار می‌شود.گردد و متخصصان، بازرگانان و فعالان صنعت سنگ جهان را به این شهر می کشاند.
بر اساس این گزارش از جمله ویژگی‌های نمایشگاه امسال تنوع بسیار گسترده محصولات، غرفه‌آرایی زیبا و جذاب مشارکت‌کنندگان، توجه و اهمیت به آراستگی و پوشش‌های بکار گرفته در کف سالن‌ها است.
در هفدهمین نمایشگاه سنگ شیامن سال 2017 کشورهای برزیل، مصر، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، ترکیه، پاکستان و هندوستان بصورت پاویون حضور پیدا کرده‌اند که از میان آنها بزرگترین پاویون به لحاظ وسعت مربوط به کشورهای ترکیه، برزیل و ایران است.

عناوین برگزیده