تاریخ: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۲۹۳
کد خبر: ۱۷۷۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون وزیر صنعت:

بدقولی شرکت های اروپایی 2طرح فولادی را عقب انداخت

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بدقولی شرکت های اروپایی بویژه آلمانی در تحویل بخشی از قطعات، طرح های استانی فولاد در شادگان (خوزستان) و نی ریز (فارس) را 2ماه به تاخیر انداخت و آنها از برنامه زمانبندی فاصله گرفتند.
بدقولی شرکت های اروپایی 2طرح فولادی را عقب انداخت

«مهدی کرباسیان» افزود: چنانچه پیمانکاران ایرانی برای راه اندازی این کارخانه ها اقدام می کردند، ضمانت یا گارانتی کارخانه از بین می رفت.
رییس هیات عامل ایمیدرو یادآوری کرد هفت طرح فولاد استانی که در دولت های نهم و دهم به دلیل مشکلات مالی متوقف شده بود در دولت یازدهم کلید خورد.
کرباسیان افزود: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران برای بهره برداری از واحدهای آهن اسفنجی سه طرح فولادی تا پایان امسال تعهد داده بود،‌که واحد سپیددشت (چهارمحال و بختیاری) آبان ماه امسال به بهره برداری رسید و اکنون در حال تولید است.
وی اضافه کرد: قرار بود طرح های فولادی شادگان و نی ریز نیز بر اساس جدول زمانی وارد مدار تولید شوند اما با بدقولی طرف خارجی روبرو شدند.

 

کل تجهیزات طرح های فولادی معوق وارد کشور شد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: هفته گذشته همه تجهیزات طرح های فولادی به تعویق افتاده، وارد کشور شد و اعلام کردند مشعل کارخانه آهن اسفنجی طرح فولادی شادگان تا پایان سال روشن می شود.
فولادهای سپیددشت (چهارمحال و بختیاری)، شادگان (خوزستان)، نی ریز (فارس)، قائنات (خراسان جنوبی)، میانه (آذربایجان شرقی)، بافت (کرمان) و سبزوار (خراسان رضوی) هفت طرح فولاد استانی است.
براساس برنامه اولیه هریک از این واحدها برای ظرفیت 800 هزار تن تا یک میلیون تن تولید فولاد پیش بینی شده بودند اما اکنون با تغییراتی، تکمیل کننده زنجیره فولاد تا محصول نهایی خواهند بود.
جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین فولادساز جهان است و ظرفیت این بخش در افق 1404 باید به 55 میلیون تن برسد که 15 میلیون تن آن به صادرات اختصاص می یابد.

منبع: ایرنا
عناوین برگزیده