تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۰:۴۶
بازدید: ۴۳۳
کد خبر: ۱۸۱۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان:

ظرفیت تولید فولاد هرمزگان ۲ برابر می‌شود

می متالز - مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان با تاکید بر نهایی شدن قرارداد طرح توسعه فولاد هرمزگان گفت: با انعقاد قرارداد جدید ظرفیت تولید فولاد هرمزگان از یک و نیم میلیون تن به ۳ میلیون تن افزایش می‌یابد.
ظرفیت تولید فولاد هرمزگان ۲ برابر می‌شود

«بهرام سبحانی» با اشاره به سرمایه گذاری 3هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در مجتمع فولاد هرمزگان اظهار داشت: فولاد مبارکه همواره از ایجاد  توسعه فولاد هرمزگان پشتیبانی کرده است.
وی در ادامه با تاکید بر نهایی شدن قرارداد طرح توسعه فولاد هرمزگان بیان داشت: با انعقاد قرارداد جدید، ظرفیت تولید فولاد هرمزگان از یک و نیم میلیون تن به 3میلیون تن افزایش می‌یابد.
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان از ایجاد کارخانه فولاد نورد گرم به موازات طرح توسعه مجموعه فولاد هرمزگان در فازهای بعد اشاره داشت و افزود: اقدامات و برنامه‌های مطرح شده مستلزم همکاری و هم‌افزایی تمام مدیران و کارکنان برای ارتقای تولید و اقتصاد کشور است.
سبحانی در ادامه تصریح کرد: دستیابی به تولید 10میلیون تن فولاد در هرمزگان نیازمند تجمیع و ادغام واحدهای کوچک فعال در بخش فولادسازی و ایجاد مجتمع‌های بزرگ فولاد با هدف رقابت با رقبای جهانی است.
وی در ادامه از برگزاری چندین جلسه در راستای بررسی راهکارهای ادغام کارخانجات کوچک و تمرکز توان فولادسازی هرمزگان برای دستیابی به بازارهای جهانی خبرداد و بیان داشت: هرمزگان با داشتن پتانسیل فراوان از نظر دسترسی به آب، اسکله و حمل و نقل آسان و همچنین انرژی بهترین نقطه کشور برای توسعه فولاد است.
مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان پرهیز از احداث واحدهای کوچک فولادسازی و تمرکز بر ایجاد مجتمع‌های بزرگ صنعت فولاد در هرمزگان را گامی عملی برای کاهش هزینه ها و افزایش تولید دانست و گفت: با ایجاد یک واحد عظیم تولید فولاد در هرمزگان فرصت رقابت با بازارهای جهانی را بدست می‌آوریم.
سبحانی با بیان اینکه فولاد مبارکه دولتی نیست و از میلیون‌ها سرمایه گذار تشکیل شده گفت: سرمایه گذاران فولاد هرمزگان از احداث این مجتمع انتظار سوددهی دارند و ما در نظر داریم تا با اقدامات مدیریتی و کاهش هزینه‌های تولید و همچنان ایجاد ارتباط با بازارهای جهانی این مجموعه را به سوددهی برسانیم.
وی در ادامه با بیان اینکه بایستی با خرید مواد اولیه با کیفیت، ضایعات را به حداقل برسانیم افزود: با انتخاب ارزانی به عنوان مدیر جدید که 30 سال تجربه در صنعت فولاد را با خود دارد امیدواریم شاهد ارتقای ظرفیت تولید فولاد هرمزگان باشیم.
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان در ادامه با اشاره به آغاز عملیات احداث فاز دوم فولاد هرمزگان در سال 96 اظهار داشت: با توجه به اینکه فولاد هرمزگان با هدف صادرات محصول ایجاد شده نیاز نیست که سنگ آهن معادن جنوب کشور به مرکز حمل و پس از تولید فولاد در کارخانجات اصفهان به هرمزگان حمل شود بلکه با افزایش ظرفیت تولید هرمزگان می‌توانیم هزینه‌های تولید را کاهش و با بازارهای جهانی رقابت کنیم.

عناوین برگزیده