تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۰۰
بازدید: ۳۵۱
کد خبر: ۱۹۱۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
جهانگیری در گل گهر:

اخلال در کار بخش خصوصی مقابله با اعلام سال از سوی رهبری است

می متالز - معاون اول رئیس جمهوری گفت: هر کس چه قوای دیگر، چه نیروهای امنیتی وچه سایر نهادها حق ندارند که در کار بخش خصوصی اخلال ایجاد کنند زیرا این کار به نوعی مقابله با اعلام سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به شمار می رود.
اخلال در کار بخش خصوصی مقابله با اعلام سال از سوی رهبری است

اسحاق جهانگیری روز سه شنبه - یکم فروردین 1396-  در شورای آب استان کرمان در مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان افزود: بخش خصوصی بی جهت نباید بدهکار و دستگیر شود و هیچ کس حق ندارد در سال جدید برای بخش خصوصی مشکل ایجاد کند تا تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" به خوبی محقق شود.

وی برایجاد فضای خوب امنیتی برای بخش خصوصی تاکید کرد و ادامه داد: باید فضای کسب و کار را برای فعالیت بخش خصوصی تسهیل کرد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه دستگاه ها باید مجوزهایی که بی جهت در مسیر تولید و اشتغال مزاحمت ایجاد می کنند را بردارند، گفت: مجوزهای بی جهت در مسیر تولید و اشتغال، ظلم به تولید است.

وی اظهار کرد: وزیر اقتصاد و دارایی مسئول بهبود فضای کسب کار است و اختیارات لازم در این زمینه را نیز دارد و این امر باید از از ابتدای سال جدید به صورت ویژه مورد توجه باشد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه بخش خصوصی در اجرای طرح های مختلف باید میدان دار اقتصادی باشد، عنوان کرد: بر مبنای "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" و نیز براساس سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد مقدس، نگاه به گزارش های عملکردی اقتصاد مقاومتی نشان می دهد که در هر یک از بخش ها یک تحول جدی در کشور رخ داده است.

وی گفت: در بخش صنعت قرار بود هفت هزار و 500 واحد مشکل دار از تسهیلات بانکی استفاده
کرده و به چرخه تولید برگردندکه در سال گذشته بیش از 24 هزار واحد از این منابع بانکی استفاده کرده و به چرخه تولید برگشته اند.

معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: به بانک ها نیز توصیه شده که به واحدی پول دهند که مطمئن باشند که این پول بر می گردد و در رابطه با واگذاری تسهیلات، دست بانک ها را باز گذاشتیم.

وی به تشکیل ستادی در استانداری های سراسر کشور برای تسهیل و رونق تولید اشاره و بیان کرد: در سال 95 بخش صنعت در کشور رشد قابل توجهی داشته و تعداد زیادی واحدهای صنعتی راه اندازی شده است.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به وجود پنج هزار و 400 کارخانه با بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی در کشور در سال گذشته، گفت: تلاش شد که در سال 95 تمامی این واحدهای تکمیل شده و به چرخه تولید وارد شوند.

وی با اشاره به این مطلب که دستاوردهای بخش کشاورزی نیز بسیار خوب بوده است، افزود: در سال 91 مجموع گندم خریداری شده در کشور 2 میلیون و 400 هزار تن بود که این میزان در سال گذشته به بیش از 11 میلیون تن رسید.

وی خاطرنشان کرد: در سال 95 به تولید گندم توجه خاصی شده و بیش از 14 هزار میلیارد تومان به روستائیان پول گندم داده شده و این میزان پرداختی، معادل 17 برابر پولی است که به گندم کاران در سال های گذشته پرداخت شده و از این رهگذر به این افراد کمک شده است.

جهانگیری با بیان اینکه در اجرای آبیاری مدرن و رشد گلخانه ها نیز افزایش قابل ملاحظه ای را شاهد هستیم، گفت: یکی از جهت گیری هایا صلی اقتصاد مقاومتی تامین امنیت غذایی مردم بوده است که در این رابطه اقدامات جدی و بسیار اثرگذاری در کشور انجام شد.

وی یادآور شد: یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی در سال گذشته درباره میادین مشترک نفتی با سایر کشورها بوده است.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور با اشاره به اینکه در ابتدای دولت هشتم برداشت ما و قطری ها از پارس جنوبی تقریبا برابر بود، گفت: در اول دولت یازدهم که دولت را تحویل گرفتیم قطری ها دو برابر ما برداشت می کردند و این فاصله یک غارت بیت المال بود که سهم و حق ملت ایران توسط یک کشور کوچک برداشته می شد.

وی عنوان کرد: در این مدت تمرکز بر روی پارس جنوبی گذاشته شد و امسال میزان برداشت برابر شده و در سال 96 میزان برداشت ما از پارس جنوبی بیشتر می شود.

وی گفت: در غرب کارون نیز میزان برداشت از میادین مشترک افزایش یافته است.

جهانگیری با اشاره به اینکه برای تامین منابع مالی کشور در شرایط سخت تدبیر لازم اتخاذ شد، ادامه داد: در همه نقاط کشور به جز سیستان و بلوچستان گاز شهری تامین شده بود که با همت دولت تدبیر و امید گازرسانی به این استان نیز توسط ریاست جمهوری افتتاح شد.

عناوین برگزیده