تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۴۶۷
کد خبر: ۱۹۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سریلانکا مقصد بعدی صادرات سیمان ایران

می متالز - دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از مزاکره با کشور سریلانکا برای صادرات خبر داد و گفت: افزایش بازار صادراتی در کنار تامین نیاز داخل در اولویت سیمان کشور قرار دارد و با توجه به اجرایی شدن برجام به دنبال بازارهای جدید برای صادرات هستیم.
سریلانکا مقصد بعدی صادرات سیمان ایران

عبدالرضا شیخان با بیان این که مقدار مصرف سیمان در یازده ماهه سال 95 حدود 48 میلیون تن بوده، اظهار کرد: میزان مصرف سیمان کل کشور در یازده ماهه سال 95 حجمی بالغ بر 48 میلیون تن بوده و حدود 7میلیون تن صادرات تا پایان سال انجام گرفته است.

وی افزود: ایران از لحاظ مصرف سیمان در مقایسه با کشورهای همسایه رقم بهتری داشته اما چون انتظار تولیدکنندگان بالاتر از این مقدار بوده رکود بیشتر احساس شده است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در ارتباط با صادرات سیمان به کشورهای همسایه و حوزه آسیای میانه، گفت: صادرات سیمان در دوره پسابرجام روند بهتری را در پیش گرفته و هم اکنون صادرات به کشورهایی همچون عراق، افغانستان، تانزانیا، بنگلادش انجام می‌گیرد.

شیخان اظهار کرد: در حال حاضر مذاکرات خوبی با کشور سریلانکا انجام شده و نمونه‌های اولیه به مقدار 22 تن به این کشور صادر شده و امیدواریم در روزهای آینده این بازار را در اختیار بگیریم.

وی با اشاره به برجام و سهولت تجارت ایران با کشورهای دیگر خاطر نشان کرد: برجام آرامش مطلوبی بر تجارت کشور حاکم کرده و موانع معاملات با کشورهایی همچون افریقا را برداشته و با توجه به گسترده تر شدن فعالیت‌های کشتی رانی در دوره پسابرجام می‌توان صادرات کشور را بیش از پیش افزایش داد.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در ارتباط با پیش بینی با بازار و صادرات سیمان در سال 96، بیان کرد: پیش بینی کارشناسان برای بازار سیمان در 3ماهه اول سال جاری تقریبا برابر با سال 95 بوده اما از تیر ماه سال جاری با توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده و رونق ساخت و ساز شهری انتظار می‌رود افزایش چشم گیری در مصرف داخلی داشته باشیم.

عناوین برگزیده