تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۵۶
بازدید: ۴۳۷
کد خبر: ۱۹۴۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بزرگ‌ترین گردهم‌آیی جهانی مس برگزار می‌شود

می متالز - کنفرانس جهانی مس سال 2017 امسال در سانتیاگو پایتخت کشور شیلی برگزار خواهد شد؛ کنفرانسی که امسال تحت تاثیر اعتصاب کارگران معادن مس شیلی و پرو خواهد بود.
بزرگ‌ترین گردهم‌آیی جهانی مس برگزار می‌شود

 

گروه تحقیقاتی CRU امسال شانزدهمین کنفرانس جهانی مس خود را در سانتیاگو برگزار خواهد کرد. این رویداد، بخشی از هفته موسسه مطالعات مس و معدن (CESCO) است. کنفرانس جهانی مس کمتر از 10 روز دیگر، سوم تا پنجم آوریل (چهاردهم تا شانزدهم فروردین‌ماه) برگزار خواهد شد. کنفرانس جهانی مس یکی از رویدادهای بزرگ معدنی دنیا در زمینه گسترش همکاری‌های صنعتی است. امسال نزدیک به 500 نماینده از 40 کشور مختلف جهان در این کنفرانس سه‌روزه حضور خواهند داشت.

کنفرانس جهانی مس که فرصتی است برای صحبت‌کردن از استراتژی‌های استخراج و تولید مس برای سال‌های آینده، امسال تحت تاثیر چند اتفاق بین‌المللی برگزار خواهد شد. از یک‌سو، طولانی‌ترین اعتصاب تاریخ معادن شیلی در معدن مس اسکوندیدا به‌تازگی و پس از 40 روز به پایان رسیده است و ازسوی دیگر، معدن مس سرو ورده در پرو، دیگر کشور امریکای جنوبی درگیر اعتصاب است. اعتصاب اسکوندیدا به نتیجه دلخواه کارگران منجر نشد و به همین دلیل مذاکرات دستمزد همچنان ادامه خواهد یافت. شیلی برای سال‌ها اولین تولیدکننده مس جهان بوده است اما حالا به نظر می‌رسد این کشور با چالش‌هایی روبه‌روست که جایگاه همیشگی‌اش در تولید فلز سرخ را خدشه‌دار کرده است. اگرچه این چالش‌ها چشم‌انداز مثبتی را برای بازار مس در سال‌های پیش‌رو رقم خواهد زد که یکی از محورهای اصلی بحث در کنفرانس جهانی مس است.

روند تقاضا در سال‌های آینده و انتظارات بازار تا سال 2020 ازجمله کلیدی‌ترین مباحثی است که توسط سخنرانان کنفرانس جهانی مس به بحث و بررسی گذاشته می‌شود. «ونسا دیویدسون»، مدیر مطالعات استراتژیک مس گروه CRU در یادداشتی در این زمینه نوشت: «به آینده بازار مس خوش‌بینیم چراکه چندین اتفاق جهانی کدهای مثبتی به بازار این فلز منتقل کرده است. اصلی‌ترین عامل این خوش‌بینی ایجاد کسری در بازار محصولات مسی درنتیجه اعتصاب در دو معدن اسکوندیدا و سرو ورده و همچنین مشکلاتی است که معدن گراسنبرگ برای مالکیت خود از سر می‌گذراند.» به گفته دیویدسون عامل اصلی دیگر سرمایه‌گذاری نکردن شرکت‌های بزرگ معدنی جهان در سال‌های گذشته روی پروژه‌های توسعه‌ای جدید است. او همچنین پیش‌بینی کرده است که در بین سال‌های 2016 تا 2021 تولید مس رشدی کمتر از یک درصد را تجربه کند. همه این‌ها چالش‌ها و فرصت‌های تازه‌ای را پیش ‌روی صنایع مس دنیا قرار می‌دهد که کنفرانس جهانی مس در سه روز برگزاری خود انتظار دارد برخی از این‌ها را مورد واکاوی قرار دهد. شاید شیلی هم از خلال این کنفرانس به راه‌حل‌های تازه‌ای در زمینه حل مشکلات کارگری خود برسد.

کنفرانس جهانی مس 2017 امسال با حضور وزیر معادن شیلی، رئیس هیات مدیره کودلکو، رئیس عملیات معدنی امریکای جنوبی بی‌اچ‌پی بیلتون مالک معدن اسکوندیدا، مدیران کوچیلکو و چینالکو، مدیران گروه CRU و بنیاد جهانی مس و... برگزار خواهد شد. در حاشیه این کنفرانس نیز پنل‌های تخصصی در زمینه اکتشاف، متالورژی و اسید سولفوریک و همچنین بازدیدی از معدن چوکوئیکاماتا برگزار خواهد شد.

عناوین برگزیده