تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۰۰
بازدید: ۳۸۸
کد خبر: ۱۹۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پیام نوروزی علی اشرف افخمی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن:

تأمین مالی پروژه های فولادی ٧ گانه از دستاوردهای بانک در دولت یازدهم

می متالز - تأمین مالی سرمایه در گردش بیش از ١٣٥٠ واحد تولیدی کوچک و متوسط به میزان دوهزار میلیارد تومان، رتبه ممتازی را در میان کلیه بانکهای کشور بدست آورده است.
تأمین مالی پروژه های فولادی ٧ گانه از دستاوردهای بانک در دولت یازدهم

خانواده بزرگ بانک صنعت و معدن، همراهان گرامی :


سال ١٣٩٥ سالی پر از فراز و نشیب های تلخ و شیرین بوده است که امیدوارم در سال جدید شاهد ایامی سرشار از موفقیت توام با سلامتی برای شما و هموطنان عزیزمان باشم. بی شک می توان از چالش های گذشته درس آموخت و از آنها برای بهترشدن زندگی مردم این سرزمین بهره برد و از این رهگذار بر رشد، تعالی و شادکامی آنان افزود. موفقیت های دولت در کاهش چشمگیر و تثبیت نرخ رشد تورم، حمایت از واحدهای کوچک و متوسط تولیدی، افتتاح طرح های زیربنایی صنعتی و معدنی و بالاخره تعامل سازنده با دیگر کشورها پس از اجرایی شدن برجام دستاوردهای مثبتی است که همواره آثار خود را بر حیات کشور خواهد گذاشت.
از سوی دیگر تداوم اقدامات بانک در تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی و طرح رونق تولید در سال ٩٥، از تلاش بی‌وقفه همکاران گرامی حکایت دارد. تأمین مالی سرمایه در گردش بیش از ١٣٥٠ واحد تولیدی کوچک و متوسط به میزان دوهزار میلیارد تومان، رتبه ممتازی را در میان کلیه بانکهای کشور بدست آورده است.
بانک صنعت و معدن بعنوان تنها بانک توسعه ای در حوزه صنعت، معدن و زیرساخت موفق شد تا با تأمین مالی ٦ نیروگاه ٥٠٠ مگاواتی و ٢٤ نیروگاه کوچک مقیاس، قریب به ٣٠٠٠ مگاوات، به ظرفیت شبکه برق کشــور اضافـه نماید. همچنین تأمین مالی اولین قطار سریع الســـیر کشــور (تهران-قم-اصفهان) را با ١ میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار عملیاتی کرده که در حال اجراست. ٣ واحد آب شیرین کن هر یک به ظرفیت ١٠٠ هزار متر مکعب در روز برای تأمین آب صنایع فولادی جنوب کشور، تأمین مالی شده که بزودی گشایش اعتبار می گردند.
 تأمین مالی پروژه های پتروشیمی که قابلیت ارزآوری برای کشور را دارند از قبیل پتروشیمی کاویان، لرستان، مهاباد، مسجدسلیمان، ایلام از دیگر اقدامات شاخص در بانک می باشد که پتروشیمی های مسجد سلیمان و ایلام در حال اجرا و بقیه به بهره برداری رسیده اند.
تأمین مالی پروژه های فولادی ٧ گانه و چند پروژه دیگر فولادی مانند روهینا (دزفول) ، پاسارگاد(فارس) و مادکوش (بندرعباس) با ارزش بیش از ٢میلیارد یورو از دستاوردهای بانک در دولت یازدهم می باشد.
 تأمین مالی ده ها طرح دیگر در حوزه های داروسازی، صنایع تبدیلی، سردخانه، نساجی، لاستیک سازی، سیمان، کاشی، فروسیلیس، کاغذ، بسته بندی انواع ورق فولادی و بهره برداری از اغلب آنها در سراسر کشور موجبات تحرک اقتصادی، افزایش صادرات و اشتغال نیروی کار را فراهم کرده است. با اغتنام از فرصت، مراتب قدردانی خود را از پشتیبانی بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی ابراز می دارد.
جای خرسندی است که بانک صنعت و معدن با اندوخته ای از دانش و تجربه ٦٠ ساله با اهتمام شما همکاران عزیز، گام های استواری را در مسیر «پیشرفت و توسعه» کشور برداشته و مصمم است که با اتکاء به خداوند سبحان این مأموریت را ادامه دهد.
 سخن آخر، ضمن عرض تبریک مجدد این عید باستانی و تشکر خالصانه از تمام تلاش‌های همه شما عزیزان، برایتان سالی پر از شادمانی، موفقیت و بهروزی در کنار خانواده آرزومندم.

سلامت و پیروز باشید.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده