تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۰۴
بازدید: ۳۹۲۰
کد خبر: ۱۹۵۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت ذوب و احیای روی قشم؛ شرکت دوستدار محیط زیست

می متالز - شرکت ذوب واحیای روی قشم با توجه به اینکه در منطقه آزاد قشم واقع شده و این سرزمین به واسطه گرمی هوا و شوری آب و خاک منطقه ای از لحاظ فضای سبز فقیر می باشد ولی شرکت ذوب و احیای روی قشم خود را ملزم به رعایت استانداردهای زیست محیطی کرده و در 3 بعد عدم آلایندگی آب، خاک و هوا فعالیت های ویژه ای انجام داده است .
شرکت ذوب و احیای روی قشم؛ شرکت دوستدار محیط زیست

تخصیص بیش از 3 هکتار از فضای 46 هکتاری کل کارخانه به فضای سبز در حالی که کل فضای صنعتی شرکت در حدود یک هکتار می باشد و علاوه بر ایجاد فضای سبز 3 هکتاری نصب بک فیلتر بر روی کوره های ذوب و انجام پروژه دو جذبی کردن کارخانه اسید و تبدیل سوخت کارخانه به سوخت خاک از دیگر اقدامات این شرکت در خصوص عدم آلایندگی هوا در منطقه می باشد.

تصفیه فاضلاب انسانی و بهره گیری از آن برای آبیاری فضای سبز و همچنین بهره گیری مجدد آب صنعتی در چرخه بسته تولید از دیگر اقدامات این شرکت در زمینه صرفه جویی و مصرف بهینه آب می باشد.

بازیافت پسماند بهداشتی توسط پیمانکار،  بهره گیری مجدد از پسماند های برقی و صنعتی در کارخانه و همچنین استفاده مجدد از فیلتر کیک ها در کارخانه BZS که در حال ساخت می باشد فعالیت های شرکت ذوب و احیای روی قشم در زمینه حفاظت از خاک در منطقه می باشد.

گفتنی است که شرکت ذوب و احیای روی قشم از شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ توسعه معادن روی ایران می باشد که با بیش از 340 نفر پرسنل بزرگترین شرکت صنعتی در جزیره قشم می باشد که در سال 1376 احداث و در سال 1378 شروع بکار کرده است.

 

 

منبع: می متالز
عناوین برگزیده