تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۱۶
بازدید: ۴۹۹
کد خبر: ۱۹۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌:

حمایت از ذوب آهن اصفهان در دستور کار اولویت دار دولت است

می متالز - دکتر حجت ا... میرزایی معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ به اتفاق دکتر فاضل در واپسین روزهای سال 95 (‌28 اسفند ماه 1395) ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان،‌ طی نشستی با مهندس احمد صادقی مدیرعامل این شرکت دیدار و گفتگو نمود .
حمایت از ذوب آهن اصفهان در دستور کار اولویت دار دولت است

در این نشست که با حضور قادری سرپرست حوزه معاونت منابع انسانی و امور اجتماعی، خطیبی مدیر حوزه مدیرعامل و امیری مدیر روابط عمومی شرکت و به منظور بررسی بسته پیشنهادی ذوب آهن اصفهان جهت حمایت دولت از این شرکت و برنامه های سال 96 در راستای حل مشکلات مالی و اقتصادی آن برگزار شد، دکتر میرزایی طی سخنانی گفت: این مجتمع عظیم صنعتی که نمونه تمام عیار صنعتی شدن ایران است،‌ یکی از مهمترین بنگاه های اقتصادی کشور است و برای دولت ارزش بسیار ویژه ای دارد و لذا حمایت از ذوب آهن برای برون رفت از شرایط فعلی در دستور کار اول و اولویت دار دولت می باشد.

وی افزود: خاطره صنعتی شدن ایران با تاسیس ذوب آهن اصفهان تداعی می شود و این شرکت به دلیل گستردگی ابعاد اجتماعی، جمعیتی و مبادلات اقتصادی حداقل در چهار استان کشور تاثیر مستقیم دارد. ضمن این که این شرکت یکی از تامین کنندگان اصلی فولاد به عنوان یکی از نهاده های اصلی بخش صنعت و اقتصاد کشور می باشد. 

معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ تصریح کرد: استمهال و تنفس یک ساله بدهی های ذوب آهن در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مورد تصویب قرار گرفته است و مقدمات تهاتر بدهی های این شرکت با مطالبات سهامدارش (تامین اجتماعی) از دولت نیز در وزارت امور اقتصاد و دارایی مورد تصویب قرار گرفت که امیدوارم در روزهای ابتدایی سال 96 به تصویب هیات دولت برسد.

وی ضمن اشاره به توافق کامل درهیات دولت جهت حل مشکلات ذوب آهن و به ویژه پی گیری معاونت اول ریاست جمهوری و سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصاد و دارایی، گفت: جهت بدهیهای بانکی و مالی و همچنین تامین مالی پروژه های توسعه ای این شرکت اقدامات خوبی در دست اجرا می باشد و به طور کلی چشم انداز مثبتی در این بخش وجود دارد.

عناوین برگزیده