تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۲۶
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۰۰۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

مقاومت فولادسازان CIS درمقابل کاهش قیمت

می متالز - قیمت بیلت کشورهای CIS روند کاهشی خود را در اوایل ماه آوریل آغاز کرده البته شیب این کاهش کم شده است.
مقاومت فولادسازان CIS درمقابل کاهش قیمت

گزارش ها حاکی از آن است که در هفته پایانی ماه مارس تولیدکنندگان شمش منطقه CIS هنوز هم از سوی خریداران خود تحت فشار هستند چراکه آنها همچنان خواستار تخفیف ویژه هستند.

با این حال با توجه به بازگشت قیمت های قراضه، صادرکنندگان شمش تمایل دارند شانس خود را مجددا امتحان کنند و به همین جهت سرعت کاهش قیمت را در اوایل ماه مارس کاهش داده اند.

محدوده قیمت بیلت کشورهای CIS حدود ۵ دلار افت یافته و به ۳۸۵ تا ۳۹۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه رسیده است. تجار حتی قیمت های پایین تری را برای خریداران منطقه منا (خاورمیانه و شمال آفریقا) پیشنهاد داده و مطرح می کنند.

برخی کارخانه های تولیدکننده  همچنان بر روی قیمت های ۴۰۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه باقی مانده اند بنابراین هیچ گونه قیمت واقعی از سوی تولیدکننده به طور واقعی وجود ندارد.

برخی منابع خبری می گویند، حجم معاملات کمی در ماه اوریل به ثبت رسیده و هیچ یک از فروشندگان حاضر به کاهش قیمت های خود نیستند. با این وجود با توجه به روند بازار و تقاضا، مناقصه های فعلی بالاتر از ۳۸۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه نخواهد بود.

گفته می شود بسیاری از تامین کنندگان انتظار دارند بازار در ماه می بهبود یابد چراکه معتقدند قیمت ها خود را با روند قیمتی قراضه تنظیم خواهند کرد.

تجار هم در این بین به دنبال جذب خریداران با ارائه تخفیفات هستند. برای مثال در ترکیه برای هر تن بیلت کشورهای CIS قیمت ۴۰۰ تا ۴۰۵ دلار به صورت تحویل در بنادر ترکیه پیشنهاد می شود که ۵ دلار پایین تر از قبل است.

بهبود وضعیت بازار قراضه می تواند شرایط کلی بازار را بهبود ببخشد  اما به اعتقاد برخی کارشناسان حتی این شرایط هم نمی تواند بازار شمش را تغیر دهد و تنها می تواند فشار روند نزولی قیمت ها را کاهش دهد.

در مصر تجار قیمت های ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار در هر تن را برای تحویل در بنادر این کشور پیشنهاد می دهند اما در اینجا نیز فعالیت تجاری خاصی صورت نمی گیرد.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده