تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۷:۴۸
بازدید: ۴۲۸
کد خبر: ۲۱۶۴
سرویس خبر : انرژی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

شهرک تخصصی پتروشیمی در لرستان ایجاد می‌شود

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: شهرک تخصصی پتروشیمی در آینده نزدیک در لرستان ایجاد می شود.
شهرک تخصصی پتروشیمی در لرستان ایجاد می‌شود

به گزارش می متالز و به نقل از شاتا و سازمان صنعت، معدن وتجارت استان لرستان، محمدرضا صفی خانی با بیان اینکه پتروشیمی لرستان یک واحد پویا با کار کارشناسی، علمی و پژوهشی است اظهار داشت: تلاش و برنامه ریزی های صورت گرفته موجب شده که این مجتمع رتبه خوبی در زمینه صادرات مواد پتروشیمی داشته باشد. 
وی با اشاره به اینکه با جذب سرمایه گذار مورد نیاز ۳۰۰ واحد تولیدی در کنار مجتمع پتروشیمی لرستان ایجاد می شود گفت: این امر موجب می شود که مجبور نباشیم مواد خام این واحد را به فروش برسانیم بلکه آنها را به محصول تبدیل کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به ایجاد شهرک تخصصی پتروشیمی در کنار مجتمع پتروشیمی لرستان عنوان کرد: این امر در آینده نزدیک در استان عملیاتی می شود.



85 درصد از تولیدات پتروشیمی لرستان صادر می‌شود


مدیر عامل مجتمع پتروشیمی لرستان اظهار داشت: در سال ۹۲ اولین واحد این مجتمع یعنی «بوتن وان» به بهره برداری رسید و تزریق خوراک شد. 
سید غلامحسن گرشاسبی با بیان اینکه ۵۰ درصد از نیروهای فعال در مجتمع پتروشیمی لرستان بین دو تا پنج سال سابقه فعالیت دارند و نیروهای جوانی هستند گفت: مجتمع پتروشیمی لرستان در کمتر از یک سال به تولید تجاری رسید.
مدیر عامل مجتمع پتروشیمی لرستان با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی لرستان سال گذشته ۱۹۱ هزار تن تولید استاندارد داشته است گفت: ارزش این میزان تولید ۱۹۱ میلیون دلار بوده است.
گرشاسبی با تاکید بر اینکه تولیدات مجتمع پتروشیمی لرستان بعد از اشباع بازارهای داخلی به خارج از کشور صادر می شوند تصریح کرد: ۸۵ درصد از تولیدات مجتمع پتروشیمی لرستان صادر می شود.
وی تصریح کرد: مهم ترین اولویت ما در سال ۹۶ رسیدن ظرفیت مجتمع به ۱۰۰ درصد و تولید و بهره وری حداکثری است.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر ضرورت توسعه پتروشیمی لرستان گفت: رفع مشکلات اقتصادی کشور با استفاده از مدیران انقلابی محقق می شود.


پتروشیمی لرستان توسعه یابد


آیت الله سید احمد میرعمادی در دیدار با پرسنل مجتمع پتروشیمی لرستان در سخنانی با تاکید بر اینکه مدیریت نقش اساسی در تولید و ایجاد اشتغال دارد اظهار داشت: تولید و اشتغال در گرو مدیریت متعهد، کارآمد، توانمند، بافکر، باانگیزه و صحیح است. 
وی با بیان اینکه در سال ۸۸ که خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان با تحلیلی که از وضعیت لرستان ارائه دادند به چند نکته اساسی تاکید داشتند گفت: ایشان فرمودند که راه حل رفع مشکلات لرستان انجام کارهای بزرگ است و تاکید داشتند که از کارهای بزرگ حمایت و پشتیبانی کنیم.
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه تاکید دیگر مقام معظم رهبری این بود که به جوانان تکیه کنیم گفت: به همین دلیل بود که در اولین کاری که در لرستان انجام دادیم تشکیل مجمع مشورتی جوانان در استان بود.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده