تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۳۰۴
کد خبر: ۲۱۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تلاش ادامه دار دولت براى توسعه معدن و محصولات معدنى در سال 1396

می متالز - معاون معدنى وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت خود را موظف و مسئول می‌داند تا ضمن توجه به نگرانى‌هاى رهبرمعظم انقلاب درباره بخش معدن با تمام توان در جهت اقدامات اساسى براى توسعه معادن کشور در سال اقتصاد مقاومتى، تولید و اشتغال گام بردارد.
تلاش ادامه دار دولت براى توسعه معدن و محصولات معدنى در سال 1396

جعفر سرقینى با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در مشهد وظیفه مسئولان بخش معدن را دوچندان کرد افزود: وظیفه مسئولان معدنى و معدنکاران در سال جدید این است که با مسئولیت بیشترى کارها را پیگیرى کنند. وى با اشاره به ارتباط غیرقابل انکار بخش معدن با صنعت ساختمان تصریح کرد: براساس آمار بانک مرکزى بخش ساختمان در سال 95 شاهد رشد منفى 18 درصدى بوده و با توجه به اینکه بیش از 70 درصد محصولات معدنى از نظر وزنى در صنعت ساختمان کاربرد دارد این رشد بر معادن نیز اثرگذار بوده اما با این وجود تلاش‌هاى زیادى براى توسعه بخش معدن و سودآورى این بخش انجام شده است. سرقینى ادامه داد: در بخش معادن فلزى در سال گذشته اقدامات خوبى انجام شده که از جمله آن میتوان به تکمیل زنجیره‌هاى ارزش افزوده در معادن فلزى و کانى‌هاى صنعتى اشاره کرد.

وى تاکید کرد: با تلاش‌هاى انجام شده در 9 ماه سال گذشته رشد بخش معدن به منفی 2/. درصد رسیده که البته این آمار از سوى بانک مرکزى بر اساس فعالیت 14 معدن اصلى کشور تهیه شده و تمام  6هزار معدن فعال کشور در این آمار در نظر گرفته نشده و باید اصلاح شود. به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت چه این آمار اصلاح شود و چه نشود تلا شها براى توسعه بخش معدن در سال جارى افزایش چشمگیرى خواهد داشت. سرقینى اظهار کرد: در 11 ماه سال 95 بیش از یک میلیارد دلار مواد معدنى صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 63 درصد افزایش وزنى و 50درصد افزایش ارزشى داشته که این افزایش ناشى از سرمایه‌گذارى‌هاى هدفمند در تکمیل زنجیره‌هاى تولید ارزش افزوده بوده است. این مقام مسئول یادآور شد: در 11 ماه سال گذشته 5 میلیارد دلار محصولات معدنى صادر شده که این آمار نیز 18 درصد افزایش از نظر ارزش را نشان می‌دهد. وى با تاکید بر ضرورت تداوم تلاش‌ها براى توسعه معادن و افزایش ارزش افزوده این بخش اظهار امیدوارى کرد: با رشد صنعت ساختمان در کشور تولید معادن نیز ارتقا یابد. سرقینى افزود: بدون توجه به رشد صنعت ساختمان نیز تلاش براى افزایش کیفیت و کمیت معادن و محصولات معدنى در دستور کار دولت براى سال 96 قرار دارد.

 

عناوین برگزیده