تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۳۶
بازدید: ۴۷۷
کد خبر: ۲۲۲۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
قوامی انتقاد کرد:

واردات لوله های کربن استیل از چین مغایر با حمایت از تولید ملی/ لزوم تامین نیاز دستگاه های دولتی از تولیدات داخلی

می متالز - نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: معطوف کردن تقاضای دولت به استفاده از کالاهای دولتی یکی از اقدامات مهم در راستای حمایت از تولید ملی است.
واردات لوله های کربن استیل از چین مغایر با حمایت از تولید ملی/ لزوم تامین نیاز دستگاه های دولتی از تولیدات داخلی

هادی قوامی با تاکید بر لزوم حمایت از بخش تولید کشور گفت: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، باید مسئولان از واردات کالاهای که در داخل کشور مشابه آن تولید می شود، بصورت جلوگیری شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در سال 96 باید واردات کالاهای خارجی توسط شرکت های فرعی و پیمانکاران دولتی را در اولین گام در راستای حمایت از تولید داخلی، ممنوع کند.

لزوم ممنوعیت بخش قابل توجهی از واردات

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: دولت با ممنوعیت واردات بخشی قابل توجهی از کالاها، می تواند نیازهای خود را از طریق تولید کنندگان داخلی تامین کند.

قوامی گفت: بطور مثال کارخانه ی اسید سیتریک با ظرفیت تولید 60 هزار تن در شهرستان سبزوار وجود دارد، این درحالی است که نیاز کشور به این محصول 20 هزار تن است اما به تولیدات داخلی در این زمینه توجه نمی شود، در هرصورت بطور طبیعی باید نیاز داخلی از کارخانه های داخلی تامین شود.

وی افزود: وزارت نفت از طریق شرکت های زیرمجموعه و پیمانکاران مرتبط با این وزارتخانه، لوله های کربن استیل را از چین وارد می کند که این در راستای حمایت از تولید ملی نیست و باعث شده شرکت مذکور با ظرفیت پایین فعالیت کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: معطوف کردن تقاضای دولت به استفاده از کالاهای دولتی یکی از اقدامات مهم در راستای حمایت از تولید ملی است.

عناوین برگزیده