تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۰:۵۸
بازدید: ۳۰۶
کد خبر: ۲۲۲۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
بررسی سناریوهای احتمالی در هفته جاری؛

تحلیل تکمیلی آبشده طلا و سکه نقدی

می متالز - در هفته اخیر سکه نقدی توانست با رشد نسبی قیمت اونس طلا ،حدود ۱۰ هزارتومان رشد کند و آبشده طلا با نوسانی ۲ الی ۴ هزارتومانی مواجه شود.
تحلیل تکمیلی آبشده طلا و سکه نقدی

در هفته جاری نیز با توجه به رشد اونس طلا احتمال افزایش قیمت در اوایل هفته وجود دارد، اما با توجه به حباب نا معقول به وجود آمده پیش بینی قیمت بسیار سخت شده و حتی معامله گران بازار طلا داخلی قصد کنارگیری از بازار را دارند، امید است که با توجه به شروع سال جدید قیمت های فعلی به حالت نرمال خود باز گردد.

تحلیل آبشده طلا هفته جاری

طی هفته اخیر با توجه به تحلیل ارائه شده، دامنه عرضه ای که تبدیل به تقاضا شده است واکنش خاصی ایجاد کرد و با رویت دامنه قیمتی ۵۰۰۰۰۰ مجدد قیمت به بالای ۵۰۴۰۰۰ بازگشته است، حال اگر توانایی شکست و برگشت به زیر ۵۰۰۰۰۰ را نداشته باشد احتمال رشد بیشتر قیمت در آبشده طلا وجود دارد. و شکست ۵۰۰۰۰۰ میتواند از این پتانسیل مثبت جلوگیری کند.

البته همچنان سناریوهای هفته اخیر پابرجا است.

شکست نزولی در دامنه ۵۰۰۰۰۰ تا  ۴۹۸۰۰۰ منجر به کاهش قیمت به سمت ۴۹۶۰۰۰ -۴۹۲۰۰۰ تا ۴۹۰۰۰۰ می گردد.در آن دامنه در صورتی که توانایی شکست نزولی در ۴۸۷۰۰۰ رانداشته باشد مورد تقاضا صورت می گیرد و اهداف میتواند تا دامنه ۵۰۰۰۰۰ و ۵۰۸۰۰۰ باشد.

در کل دیده می شود که در کوتاه مدت به این چند حالت خواهد بود و در میان مدت صعودی تا دامنه ۵۱۸۰۰۰ و در بلند مدت در صورت گذر از ۵۲۰۰۰۰ اهداف ۵۳۵۰۰۰ - ۵۵۰۰۰۰ می باشد که در صورت عدم شکست نزولی ۴۸۰۰۰۰ اتفاق می افتد.

 

تحلیل سکه نقدی در هفته جاری

در هفته گذشته سکه نقدی نوسانی مثبت حدود ۱۰ هزارتومانی داشت که در حال حاضر دیده می شود که جذابیتی برای فروشنده و خریدار ندارد. قیمت در محدوده مقاومتی و عرضه چندساله خود قرارگرفته سناریوهای فعلی می تواند در بازه قمیتی ۱۰ الی ۲۰ هزارتومانی باشد.

در کوتاه مدت سناریو افزایشی و کاهشی بین ۱۲۲۵۰۰۰ تا ۱۱۸۰۰۰۰ است که در صورت رویت و شکست سطوح اهداف مشخصی را داراست.

سناریوهای احتمالی در کوتاه مدت

سناریو افزایشی: شکست سطح مقاومتی ۱۲۲۵۰۰۰ احتمال افزایش به سمت ۱۲۲۰۰۰۰ - ۱۲۲۵۰۰۰ وجود دارد.

سناریو کاهشی: عدم شکست مقاومت ۱۲۲۵۰۰۰ و پایداری زیر آن احتمال کاهش به سمت ۱۲۱۰۰۰۰ -۱۲۰۰۰۰۰ - ۱۱۹۵۰۰۰ وجود دارد.

سناریوهای برگشتی

حالت اول: رویت اهداف سناریو افزایشی با عدم شکست سطح قیمتی ۱۲۲۵۰۰۰ احتمال برگشت به سمت ۱۲۱۰۰۰۰ - ۱۲۰۵۰۰۰ - ۱۲۰۰۰۰۰  وجود دارد.

حالت دوم: رویت اهداف سناریو کاهشی با عدم شکست ۱۱۸۵۰۰۰ احتمال برگشت به سمت ۱۱۹۵۰۰۰ - ۱۲۰۰۰۰۰ - ۱۲۰۵۰۰۰ - ۱۲۱۰۰۰۰ وجود  دارد.

عناوین برگزیده