تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۳۳
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۲۳۳۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در جریان سفر رییس جمهوری به استان مازندران صورت گرفت:

افتتاح پیشرفته ترین ‏کارخانه ‎زغالشویی کشور در البرز مرکزی

می متالز - پیشرفته ترین کارخانه زغالشویی کشور همزمان با میلاد مولای متقیان علی علیه السلام و در جریان با سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان مازندران، در شرکت زغالسنگ البرز مرکزی افتتاح شد.
افتتاح پیشرفته ترین ‏کارخانه ‎زغالشویی کشور در البرز مرکزی

این کارخانه به صورت ویدئو کنفرانس و ارتباط با حجت الاسلام حسن روحانی، به بهره برداری رسید.
‏پرده برداری از لوح مراسم افتتاحیه با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو، مدیر عامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مدیر عامل شرکت البرز مرکزی و فرماندار سوادکوه، نماینده مردم سواد کوه، قائمشهر و جویبار، فرماندار. سواد کوه و امام جمعه و جمعی از مقامات دولتی و انتظامی صورت گرفت.
ظرفیت تولید این کارخانه 350 هزار تن است که سالانه با خوراک ورودی 500 هزار تن زغالسنگ خام تولید می شود.
مهدی کرباسیان به ویژگی های فناوری کارخانه اشاره کرد و گفت: کارخانه جدید زغالشویی البرز مرکزی. پساب صنعتی ندارد و در عبن حال 17 درصد نسبت به کارخانه های مشابه. پسماند کمتری دارد.
‏وی افزود: این طرح از اوایل سال 93 آغاز به کار کرد واز پاییز گذشته به تولید آزمایشی رسید.
کرباسیان تصریح کرد: این طرح توسط ‏دو شرکت داخلی ( فکور صنعت به عنوان پیمانکار کاوشگران به عنوان مشاور) ساخته شد و 70 درصد تجهیزات آن از سوی شرکت های داخلی تولید شده است.

وی همچنین خبر داد که با انجام اکتشاف در استان مازندران، 20 میلیون تن به ذخایر زغالسنگ منطقه البرز مرکزی اضافه شده به طوری که میزان ذخایر این ماده معدنی به 140 میلیوتن رسیده است. سطح اکتشافی در منطقه به 3هزار کیلومتر مربع می رسد. وی که در حضور مقامات استان و مردم منطقه سخن می گفت، تاکید کرد: هر پروژه ای که تعریف کرده ایم، بودجه آن نیز مشخص و تامین شده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو درباره پروژه کک سازی کرد آباد گفت: بنابر ملاحظات زیست محیطی این طرح ‏با مشکلاتی در اجرا مواجه شده اما با توجه به جذب مشاور آلمانی، مقرر شده با تایبد آن شرکت، پروژه به مرحله اجرا برسد. ‏وی درباره اثرات برجام در بخش معدن اظهار داشت: تا پیش از برجام، حتی شرکت های مشاور خارجی هم حاضر به مذاکره در داخل کشور نبودند اما از سال گذشته همان شرکت های خارجی و پیمانکاران، مشغول کار در داخل کشور ما شده اند.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده