تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۴۱
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۲۳۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه جدید زغالشویی البرز مرکزی دوستدار محیط زیست است

می متالز - مدیر عامل شرکت زغالسنگ البرز مرکزی گفت: کارخانه جدید زغالشویی این منطقه به صورت ویژه دوستدار محیط زیست است. باقر جهانگیری کوهبنانی که در مراسم افتتاح کارخانه جدید زغالشویی البرز مرکزی سخن می گفت، تصریح کرد: هدف اصلی از راه اندازی این کارخانه، از بین بردن تهدید باطله های زغالسنگ بوده. است.
کارخانه جدید زغالشویی البرز مرکزی دوستدار محیط زیست است

وی افزود: از مزیت های این کارخانه، بازیافت محصول از پسماند زغالسنگ موجود و کاهش آلودگی زیست محیطی و مصرف کمتر مواد شیمیایی‏ است. جهانگیری ادامه داد: تجهیزات اصلی کارخانه از معتبرترین برندهای جهان تامین شده است.

وی اظهار داشت: ‏باطله های موجود در محدوده کارخانه از اواخر دهه 40 ایجاد شده اند. به گفته جهانگیری، سرمایه گذاری به روش ‏بی او تی در آستانه انجام است که قرار است باطله ها را بازیافت و وارد چرخه تولید کند. وی همچنین درباره معادن جدید البرز مرکزی گفت: پیمانکاران معادن گلیران و کردآباد ‏مشخص شده اند و به زودی وارد فاز اجرایی می شوند.

جهانگیری در پایان سخنانش، از مقامات استان مازندران، شهرستان سوادکوه برای همکاری در توسعه معادن زغالسنگ البرز مرکزی ابراز قدردانی کرد. پیش از وی، دکتر ادیانی نماینده مردم سوادکوه، قائمشهر و جویبار و امام جمعه سواد کوه نیز طی سخنانی، خواستار توجه بیشتر به معادن منطقه و اجرایی شدن طرح های توسعه زغالسنگ البرز مرکزی از جمله کک سازی کردآباد شدند.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده