تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۳۸۴
کد خبر: ۲۳۵۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
تا یک ماه آینده؛

آغاز باطله برداری از بزرگترین معدن سرب و روی ایران

می متالز - باطله برداری و انجام تست های فرآوری معدن سرب و روی مهدی آباد از اولویت های اصلی در سال 96 این مجتمع است.
آغاز باطله برداری از بزرگترین معدن سرب و روی ایران

امین صفری، مدیر مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد با بیان این مطلب گفت: طبق مذاکرات انجام شده با سرمایه گذار برنده مزایده معدن سرب و روی مهدی آباد، 3 ماه فرصت تجهیز کارگاه معدن سرب و روی است و طی 4 سال 180 میلیون تن باطله برداری از معدن صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: از 26 فروردین ماه سال جاری عملیات اجرایی معدن سرب و روی مهدی آباد رسما توسط سرمایه گذار پروژه آغاز خواهد شد.

صفری خاطر نشان کرد: در بخش احداث کارخانه با ظرفیت 800 هزار تن کنسانتره سرب و روی نیز در سال نخست مطالعات فنی و اقتصادی و انتخاب تکنولوژی، انجام تست های فرآوری و اخذ مجوزهای زیست محیطی، آب و برق و ... صورت می گیرد که البته طبق گفته سرمایه گذار زودتر از یکسال بخش هایی از این موارد انجام خواهد شد.

مدیر مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد تصریح کرد: بعد از تامین زیرساخت های لازم، 3 سال زمان لازم جهت احداث کارخانه خواهد بود که در این قسمت نیز سرمایه گذار قول داده 25 درصد ظرفیت تولید کارخانه را طی 2 سال به بهره برداری برساند.

وی با اشاره به فروش ماده معدنی مجتمع سرب و روی مهدی آباد گفت: طبق قرارداد، سرمایه گذار موظف است تا 500 هزار تن در سال بیش از ظرفیت خود، استخراج و در دپو های مربوطه به مجتمع تحویل دهد تا خوراک اولیه کارخانه های سرب و روی اطراف مهدی آباد از طریق مزایده تامین شود.

صفری در ادامه ضمن تاکید بر ادامه انجام اکتشافات در بخش های دیگر معدن مهدی آباد افزود: بخش هایی از معدن که خارج از محدوده پیت اصلی قرار دارند از قبیل ماده معدنی کالامین و غیره در حال اکتشافات تکمیلی هستند که در آینده ای نزدیک برنامه ریزی در آن زمینه نیز صورت می پذیرد.

مدیر مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه کلیه ادعاهای قبلی شرکت های مختلف در معدن مهدی آباد با پیگیری های صورت گرفته رسماحل و فصل شده و دور تازه ای از فعالیت اجرایی با مشارکت شرکت های معتبر و کار بلد آغاز می شود.

گفتنی است در روزهای پایانی سال 95 طی مراسمی رسمی در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت قرارداد سرمایه گذاری معدن و کارخانه های سرب و روی مهدی آباد منعقد شد.

از 13کنسرسیوم متقاضی، سرانجام کنسرسیومی متشکل از شرکت معدنی مبین، شرکت مهندسی کاهنربا، انجمن سرب و روی ایران، شرکت مس مسکنی، شرکت معادن سرمک و شرکت آریا جنوب ایرانیان به عنوان برنده فراخوان شناخته شد

عناوین برگزیده