تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۰۳
بازدید: ۴۰۰
کد خبر: ۲۳۷۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مس باز هم روی آرامش را ندید

آغاز اعتصاب کارگران ساترون کاپر

می متالز - پس از پایان اعتصاب سه‌هفته‌ای در معدن سرو ورده پرو و اعتصاب 43روزه در معدن اسکوندیدای شیلی، این‌بار کارگران شرکت ساترون کاپر در پرو به منظور افزایش حقوق دست به اعتصاب زدند.
آغاز اعتصاب کارگران ساترون کاپر

اتحادیه کارگران دو معدن Toquepala و Cuajone متعلق به شرکت ساوترن کاپر در پرو که از ماه مارس در حال برنامه‌ریزی برای شروع یک اعتصاب بودند، درنهایت اعتصاب خود را از دوشنبه 10 آوریل شروع کردند تا با به خطر انداختن 900هزار تن ظرفیت تولید سالانه ساترون کاپر بتوانند به افزایش حقوق درخواستی دست یابند.
براساس گفته‌های سخن‌گوی اتحادیه کارگران، دست‌یابی به شرایط بهتر کاری و افزایش میزان تقسیم سود، مهم‌ترین دلایل نارضایتی این کارگران است.
آغاز اعتصاب کارگران در شرکت معادن مس جنوبی باعث شد که مس دیروز (سه‌شنبه 11 آوریل) تنها فلز اساسی بازار باشد که با رشد قیمت 0.25 درصدی مواجه شود و به 5767 دلار بر تن برسد.
به‌تازگی اختلالات عرضه مس به‌دلیل اعتصابات کارگری به‌طور فزاینده‌ای افزایش‌ یافته است؛ به‌‌طوری‌که اخیراً یک اعتصاب سه‌هفته‌ای در معدن سرو ورده پرو و اعتصاب 43روزه در معدن اسکوندیدای شیلی پایان یافت. افت شاخص دلار، افزایش بهای نفت و احتمال وقوع اعتصابات کارگری در برخی معادن بزرگ مس در کشور پرو، از عمده مواردی هستند که باعث شده اکثر تحلیل‌گران، وضعیت بازار مس را در کوتاه‌مدت باثبات ارزیابی کنند.
گفتنی است؛ شرکت معادن ساترون کاپر در سال 2016 حدود 900هزار تن مس (افزایش 21.1 درصدی نسبت به سال قبل) تولید کرده است. برنامه تولید این شرکت، افزایش تولید تا بیش از یک میلیون تن تا اواسط سال 2018 و رسیدن به تولید 5/ 1 میلیون تن سالانه، در سال 2023 است.

منبع: مس پرس
عناوین برگزیده