تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۳۰۲
کد خبر: ۲۴۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نقش تعیین‌کننده بانک صنعت و معدن در تامین مالی طرح‌های صنعتی کشور

می متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با سفر به استان سمنان از واحد نساجی کویر سمنان و طرح‌های در حال اجرای کویر جین و درین ریس بازدید کرده و نقش بانک صنعت و معدن را در تامین مالی این طرح‌ها و توسعه صنعتی کشور ‌تعیین‌کننده توصیف کرد.
نقش تعیین‌کننده بانک صنعت و معدن در تامین مالی طرح‌های صنعتی کشور

به گزارش روابط‌عمومی بانک صنعت‌ومعدن، محمدرضا نعمت‌زاده با ابراز خرسندی از عملکرد مجموعه یادشده و بازدهی بالای ماشین‌آلات فعال، سخنانی را درخصوص نقش مهم صنایع نساجی در تولید ملی و افزایش سطح اشتغال بیان کرد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته توسط دولت در حال‌حاضر صنایع نساجی از صنایع خوب کشور محسوب می‌شوند، امید است روند رو به رشد این صنعت ادامه یابد.

در این بازدید کاردان، رئیس هیات‌مدیره سه شرکت یادشده ضمن قدردانی از مساعدت‌های بانک صنعت و معدن، توضیحاتی را درخصوص عملکرد نساجی کویر سمنان و طرح‌های در حال اجرای کویر جین و درین‌ریس ارائه و ابراز امیدواری کرد که این طرح‌ها فرآیند اجرای خود را با موفقیت پشت‌سر گذاشته و وارد چرخه تولید ملی شوند. بنابراین گزارش، شرکت نساجی کویر سمنان که مبلغ ١٢ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش از بانک صنعت و معدن دریافت کرده، سالانه ١٠ هزار و ٥٠٠ تن انواع پنبه تولید می‌کند و برای ٦٥٠ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

طرح کویر جین سمنان با تامین مالی ١٩‌میلیون یورویی توسط بانک صنعت و معدن و پیش‌بینی ٣٠٠ نفر اشتغال، سالانه ١٥ میلیون مترمربع پارچه پنبه‌ای تولید خواهد کرد و طرح درین ریس سمنان نیز با تصویب ٢١ میلیون فرانک سوییس و ٣ میلیون و ٨٠٠ هزار یورو تسهیلات، سالانه ٨ هزار تن انواع نخ پنبه تولید خواهد کرد و زمینه اشتغال ٣٠٠ نفر را فراهم خواهد ساخت.

عناوین برگزیده