تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۱۹
بازدید: ۳۷۹
کد خبر: ۲۴۲۵
سرویس خبر : انرژی

توزیع مالچ رایگان برای مقابله با ریزگردها در خوزستان

می متالز - وزیر نفت با تشریح برنامه‌های وزارت نفت برای کمک به رفع مشکلات زیست‌محیطی، از توزیع مالچ رایگان برای مقابله با ریزگردها در استان خوزستان خبرداد.
توزیع مالچ رایگان برای مقابله با ریزگردها در خوزستان

بیژن زنگنه در حاشیه نشست هیات‌ دولت، درباره اقدام‌های وزارت نفت برای مقابله با ریزگردها در استان خوزستان گفت: قرار است وزارت نفت برای حل این مشکل، «مالچ» رایگان به وزارت جهاد کشاورزی بدهد. زنگنه تاکید کرد: مهم‌ترین‌ اقدام برای موضوع ریزگردها در خوزستان این بود که گفتیم «هور» باید زنده بماند. از اول این دولت، شعار این بود که هورالعظیم باید زنده بماند و ما هیچ عملیاتی را انجام ندهیم که هور خشک شود.

وی افزود: من اعلام کردم، همان طور که در خلیج فارس داخل آب کار می‌کنیم، در هور نیز داخل آب فعالیت می‌کنیم تا با وجود افزایش هزینه ها، محیط زیست تخریب نشود. وی درباره افتتاح طرح‌های جدید در عسلویه اظهار کرد: این بزرگترین مراسم بهره‌برداری از مجموعه طرح‌های نفتی است که ارزش سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در آن به ٢٠ میلیارد دلار می‌رسد. زنگنه درباره فازهای باقیمانده پارس‌جنوبی گفت: ٦ فاز شامل١١، ١٣، ١٤، ٢٢،٢٣ و ٢٤ باقی می‌ماند که بر پایه برنامه، یک فاز تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد و بقیه به سال بعد موکول می‌شود. وزیر نفت در ادامه با بیان اینکه وضعیت تولید نفت ما بهبود یافته و به ویژه از میدان‌های مشترک در حال افزایش است، تصریح کرد: یک ماه پیش تولید نفت از میدان آذر با ظرفیت تولید ١٥هزار بشکه در روز آغاز شد که به زودی به ٣٠ هزار و سپس حدود ٦٠هزار بشکه افزایش می‌یابد. وی اضافه کرد: برای نخستین بار تولید نفت از لایه نفتی پارس جنوبی آغاز شده که اکنون به روزانه حدود ٢٥هزار بشکه رسیده است. وزیر نفت با یادآوری اینکه تولید از میدان‌های نفتی غرب کارون نیز در حال افزایش است، گفت: تولید میعانات گازی نیز به دلیل بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی در حال افزایش است. وزیر نفت با بیان اینکه مشکلی در بازاریابی نداریم، ادامه داد: متوسط صادرات نفت و میعانات گازی ما پارسال به بیش از ٢میلیون بشکه در روز رسید که امسال همان روند را خواهیم داشت.

عناوین برگزیده