تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۶۰۷
کد خبر: ۲۴۴۹
سرویس خبر : انرژی

کاهش قیمت جهانی نفت به دنبال افزایش شمار دکل‌های حفاری آمریکا

می متالز - خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، قیمت های آتی نفت روز دوشنبه کاهش پیدا کردند، زیرا افزایش تعداد دکل های حفاری فعال آمریکا که بیانگر افزایش تولید نفت در این کشور است، به نگرانی از تشدید مازاد عرضه در بازارها دامن زد.
کاهش قیمت جهانی نفت به دنبال افزایش شمار دکل‌های حفاری آمریکا

قیمت نفت خام برنت دریای شمال در ساعت 04:40 بامداد روز دوشنبه به وقت گرینویچ در بازار لندن با 15 سنت یا 0.3 درصد کاهش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به 53 دلار و 38 سنت در هر بشکه رسید.
هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در بازار نایمکس این کشور با هشت سنت یا 0.2 درصد کاهش به بهای 50 دلار و 52 سنت معامله شد.
قیمت های نفت هفته گذشته با این پیش بینی که توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک برای نیمه دوم سال 2017 تمدید می شودد، به مدت سه روز افزایش یافت.اما جمعه گذشته پس از آنکه شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز آمریکا اعلام کرد در طول هفته گذشته به تعداد دکل های فعال حفاری این کشور 10 واحد اضافه شده و شمار آنها به 662 واحد رسیده است، قیمت های نفت کاهش پیدا کرد.
«ریک اسپونر» تحلیلگر ارشد نفتی شرکت سی ام سی مارکتس سیدنی گفت: ممکن است افزایش قیمت نفت به پایان رسیده باشد. مکث امروز بازار ممکن است به لحاظ جهت بازار معنی دار باشد.
وی افزود: سرمایه گذاران برای تعیین جهت حرکت قیمت های نفت منتظر نشانه های دیگری هستند.
اسپونر گفت: این نشانه ها ممکن است اعلام شاخص مدیران خرید اروپا و آمریکا باشد که اواخر وقت امرو اعلام می شود.
شاخص مدیران خرید از جمله شاخص های پیش رو است که وضع رونق یا رکود اقتصادی را از پیش مشخص می کند. اندازه این شاخص نشان دهنده سطح فعالیت مدیران خرید شرکت ها می باشد و ارقام بالاتر از 50 آن بیانگر توسعه فعالیت این مدیران است.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست رسمی دهم آذرماه 1395 خود در وین، برای نخستین بار از سال 2008 میلادی با کاهش تولید موافقت کرد تا با کاهش مازاد عرضه نفت در بازارها، به بالا رفتن سطح قیمت ها کمک کند.
براساس این توافق، مقرر شد اوپک یک میلیون و ٢00 هزار بشکه در روز از سطح تولید خود بکاهد.
ایران، الجزایر، آنگولا، اکوادور، گابن، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان، امارات و ونزوئلا عضو اوپک به شمار می روند.
ایران، نیجریه و لیبی از برنامه کاهش تولید اوپک مستثنی شده اند.
اوپک همچنین موفق شد بیستم آذرماه 1395، تولیدکنندگان نفت غیراوپک شامل روسیه، قزاقستان، گینه، جمهوری آذربایجان، سودان، مالزی، عمان، سودان، بولیوی، مکزیک، بحرین و برونئی را با خود همراه سازد.
این تولیدکنندگان نیز در مجموع با کاهش 600 هزار بشکه در روز از تولید نفت خود موافقت کردند.

عناوین برگزیده