تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۱۶
بازدید: ۴۸۶
کد خبر: ۲۴۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اتفاقات جدید در انتظار صنعت بیمه

می متالز - سال 95 صنعت بیمه کشور روزهای خبرسازی را پشت سر گذاشت . پرداخت خسارت به آسیب دیدگان حوادث متعدد از جمله آتش سوزی پتروشیمی بوعلی، فاجعه ساختمان پلاسکو و صدها هزار حوادث دیگر ، گوشه ای از اقدامات این صنعت بیمه بود.
اتفاقات جدید در انتظار صنعت بیمه

سال 96 با عنوان  «اقتصاد مقاومتی، اشتغال -تولید» از راه رسید و با پیام دکتر همتی رییس کل بیمه مرکزی این صنعت شروع به فعالیت نمود. همتی گفت: در سالی که گذشت در بیمه مرکزی، شرکت های بیمه، نمایندگان، کارگزاران، ارزیابان خسارت و همه فعالین صنعت بیمه و از همه مهمتر همراهی و همکاری بیمه گذاران شاهد توسعه و پیشرفت محسوس این صنعت بودیم.

در تعطیلات نوروز  صنعت بیمه نیز مانند سایر بخش های اقتصادی کشور با اخباری روبه رو بود که از آن جمله می توان به اخبار ذیل که در  خبرگزاری ها وسایت های خبری منتشرشده بود،  اشاره کرد.

سایت خبری بیمه مرکزی ، خبری را درارتباط با پیشرفت قابلیت های سیستم سنهاب دربیمه مرکزی را روی خروجی خود قرارداد.

 

تاکید بیمه مرکزی بر لزوم دسترسی دوباره به سامانه خودرو نیروی انتظامی

 شهریورماه پارسال بود که دسترسی بیمه مرکزی به اطلاعات وسائل نقلیه موتوری زمینی دارای پلاک ملی، اطلاعات کروکی های تصادف، اطلاعات نمرات منفی و گواهینامه های صادر شده از سوی نیروی انتظامی با اختلال روبرو شد.به همین  منظور رییس کل بیمه مرکزی ابراز امیدواری کرد در سال جدید بار دیگر امکان دسترسی شرکت های بیمه به سامانه نیروی انتظامی برای انجام استعلام های ضروری بیمه خودرو فراهم شود.

 

لایحه صندوق بیمه حوادث طبیعی نهایی می‌شود

قائم مقام بیمه مرکزی از تصویب لایحه صندوق بیمه حوادث طبیعی پس از 15 سال خبر داد.

شادا دراین زمینه نوشت :در دنیا 2 تکنیک مدیریت ریسک وجود دارد که صندوق بیمه حوادث طبیعی دومین تکنیک مدیریت ریسک است، تکنیک اول کنترل ریسک و تکنیک دوم روش تامین مالی ریسک نام دارد. در روش دوم علاوه بر کمک به آسیب دیدگان بار مالی دولت هم کاهش می یابد واین صندوق از ملزومات توسعه پایدار در کشورها به شمار می آید.

 

ابطال گواهینامه رانندگان متخلف به مدت ۲ سال

مدیرعامل بیمه نوین با بیان اینکه عامل انسانی ، بالاترین علت تصادفات رانندگی است، گفت: باید جرایم سنگین نقدی و غیرنقدی برای رانندگان متخلفی که باعث فوت یا مصدومیت دیگران می شوند، تعیین شود. مدیر عامل بیمه نوین به ایبنا گفت : از آنجایی که نمی توانیم در هر 100 متر نیروی پلیس یا دوربین ثبت تخلفات رانندگی داشته باشیم، باید قوانینی در جهت تعیین جرایم سنگین نقدی و غیر نقدی برای رانندگان متخلف وضع کنیم؛ در حال حاضر برخی رانندگان متخلف که باعث کشته شدن افراد دیگر می شوند، همچنان اجازه رانندگی خواهند داشت. مدیرعامل بیمه نوین پیشنهاد کرد :گواهی نامه افراد متخلفی که حادثه رانندگی آنها باعث فوت دیگر افراد می شود، دستکم به مدت 2 سال ابطال شود.

 

حضور ۲۵۰ شرکت در نمایشگاه فاینکس

به گزارش ستاد خبری فاینکس در حال حاضر بیش از ۲۵۰ شرکت برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کرده و حدود ۱۴۰۰۰ متر از فضای نمایشگاهی واگذار شده است.

 

آغاز طرح فروش عیدانه بیمه های عمر و سرمایه گذاری

شرکت بیمه رازی به منظور ترویج بیمه عمر و سرمایه گذاری و ساماندهی عیدی های دریافتی کودکان و نوجوانان طرح فروش عیدانه بیمه های عمر و سرمایه گذاری خود را آغاز نمود.

همچنین درپایان سال گذشته خبری مبنی بر افزایش۱۰ درصدی نرخ حق بیمه  در سال 96 مطرح شد.

نرخ حق بیمه اجباری شخص ثالث برای سال ۱۳۹۶، ۱۰ درصد افزایش یافت . بر این اساس افرادی که پیکان، پراید و سمند دارند ، سالیانه باید ۹۰۰ هزار تومان و مالکان سایر وسایل نقلیه چهار سیلندر باید یک میلیون و ۵۸ هزار تومان بابت خرید بیمه نامه پرداخت کنند.  ایسنانوشت: پس از افزایش نرخ دیه، نرخ بیمه اجباری شخص ثالث برای سال ۱۳۹۶ حدودا ۱۰ درصد افزایش یافته است.  همچنین حق بیمه وسیله نقلیه کمتر از چهار سیلندر ۷۶۰ هزار تومان، پیکان، پراید و سمند ۹۰۰ هزار تومان، سایر چهار سیلندرها یک میلیون و ۵۸ هزار تومان و بیش از چهار سیلندر یک میلیون و ۱۸۴ هزار تومان تعیین شده است. برای وسیله نقلیه گازی ۱۸۸ هزار و ۸۰۰ تومان، وسیله دنده‌ای یک سیلندر ۲۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان، وسیله دو سیلندر به بالا ۲۵۳ هزار و ۳۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.حداکثر حق بیمه پوشش حوادث راننده برای سواری ۶۳ هزار تومان، اتوبوس بارکش ۲۱۰ هزار تومان و برای موتورسیکلت ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان است که به حق بیمه شخص ثالث اضافه می‌شود

 

جدایی صندوق های بازنشستگی راهکار افزایش ضریب نفوذ بیمه

در صورتی که صندوق های بازنشستگی کشوری، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و ... از دولت جدا شوند، شاهد رشد فوق العاده ای در ضریب نفوذ بیمه خواهیم بود.مدیرعامل بیمه حافظ تحقق افزایش ضریب نفوذ بیمه به ۷درصد طی ۵سال آینده را تنها در صورتی ممکن دانست که صندوق های بازنشستگی از دولت جدا شوند. با اشاره به تکالیفی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برنامه پنجساله ششم توسعه برای صنعت بیمه تعیین کرده اند مانند افزایش ضریب نفوذ از ۲درصد کنونی به ۷درصد، به ایبنا افزود: در طول ۵سال گذشته ضریب نفوذ بیمه از ۱,۵درصد به کمی بیش از ۲درصد رسیده و طبیعی است که در ۵سال آینده نیز نمی توان انتظار داشت که حتی با رشد سهم بیمه های زندگی این رقم به ۷درصد برسد.

همچنین دراین ایام اخباری نیز درزمینه بیمه های اجتماعی مانند پوشش ۱۱ میلیونی بیمه سلامت ایرانیان  ، تداوم بیمه هنرمندان صنایع دستی و... روی سایت ها وخبرگزاری ها قرارگرفت.

 

 ۱۱ میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت

وزیر کار گفت: دنبال این نبوده ایم که با پرداخت یارانه ۲۵۰ هزار تومانی رضایت موقت ایجاد کنیم و در سه ماه چند برابرش را از جیب آنها در بیاوریم. ایلنا نوشت:   اینکه با اجرای سیاست هایی ، رضایت آنی ایجاد کنیم ولی میان مدت زندگی مردم را تلخ تر کنیم به عنوان یک دروغ بزرگ است که ما آن را دنبال نکردیم.اکنون ۱۱ میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

عناوین برگزیده