تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۲۴۹۵
سرویس خبر : انرژی
نماینده مردم تهران هشدار داد:

اندوخته آبی کشور تا نیم قرن آینده به صفر می‌رسد

می متالز - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت منابع آبی کشور هشدار داد و گفت که اندوخته آبی کشور تا نیم قرن آینده به صفر می‌رسد.
اندوخته آبی کشور تا نیم قرن آینده به صفر می‌رسد

فریده اولادقباد در تذکری در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس با اشاره به اینکه چالش آب از مسائل اصلی در برنامه ششم توسعه بوده است، گفت: وضعیت منابع آبی کشور به حالت تنش آبی رسیده و در برخی موارد بحرانی شده است.

وی افزود: در رتبه‌بندی مدیریت منابع آب، ایران رتبه ۱۳۲ از ۱۳۳ کشور را دارد و با چنین روندی اندوخته آبی ما تا نیم قرن آینده به صفر می‌رسد. همچنین سالانه ۱۰ دشت آبی کشور دچار بحران می‌شود و روستاها عملاً خالی از سکنه خواهند شد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: بیشترین میزان فرونشست زمین ۳۲ سانت است که در جنوب تهران این فرونشست به ۳۶ سانتیمتر رسیده است.

اولاد قباد با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر مسئولین به موضوع آسیب‌های اجتماعی و بی‌خانمانی یا کارتن‌خوابی گفت: کارتن خوابی به عنوان یک پدیده اجتماعی در سطح جهان شاخص معتبری برای ارزیابی عملکرد نهادهای متولی خدمات و حمایت‌های اجتماعی است و می‌تواند در اعتیاد، فقر و طلاق اثرگذار باشد لذا باید اهتمام ویژه‌ای به این موضوع شود.

عناوین برگزیده