تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۲:۵۳
بازدید: ۴۳۹
کد خبر: ۲۵۰۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

اجرای مسکن اجتماعی از خرداد

می متالز - معاون امور شهری بنیاد مسکن از شروع اجرای فاز اول مسکن اجتماعی در خرداد ماه خبر داد و گفت: فاز اول مسکن اجتماعی در قالب مسکن استیجاری خردادماه امسال پس از ابلاغ بودجه این طرح اجرایی می‌شود.
اجرای مسکن اجتماعی از خرداد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جواد حق‌شناس گفت: ایده دولت یازدهم برای تامین مسکن کم‌درآمدها برنامه جامع و مختصری است که شامل گروه‌های حقیقی فاقد درآمد و کم‌درآمد می‌شود که در دنیا هم این طرح تحت‌عنوان مسکن‌اجتماعی شناخته شده است. وی افزود: حدود سه میلیون خانوار مشمول این طرح می‌شوند؛ هرچند قرار بود این طرح زودتر به اجرا برسد؛ اما مشکلات مسکن مهر و پیش‌بینی منابع اجرایی این طرح، دولت را قانع کرد تا ابتدا مسکن مهر را به سرانجام برساند و بعد مسکن اجتماعی را اجرایی کند.

حق‌شناس ادامه داد: اوایل سال گذشته طرح مسکن اجتماعی به سازمان برنامه پیشنهاد داده شد و سازمان هم با این طرح موافقت کرد و مسکن اجتماعی در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفت. وی با اشاره به دستگاه‌هایی که در طراحی و اجرای طرح مسکن اجتماعی دخیل هستند، اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بانک مرکزی، بانک مسکن، سازمان برنامه، کمیته امداد، سازمان بهزیستی و وزارت کار از جمله نهادها و دستگاه‌های درگیر در اجرای مسکن اجتماعی هستند.معاون بنیاد مسکن گفت: در طرح اولیه قرار بر این بود که برنامه شش‌ساله مسکن اجتماعی از سال ۹۵ شروع و تا پایان برنامه‌ششم ادامه پیدا کند، اما در سال گذشته این طرح در بسیاری از کمیسیون‌ها و نهادهای مرتبط با آن مطرح شد و در نهایت اواخر سال گذشته به تصویب رسید. حق‌شناس ادامه داد: قرار بر این است که در طرح مسکن اجتماعی و حمایتی سالانه ۱۰۰ هزار واحد مسکن حمایتی در قالب مسکن ملکی و مسکن اجتماعی استیجاری تامین شود.

عناوین برگزیده