تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۲۶۵
کد خبر: ۲۵۱۰

آغاز مذاکرات مستقیم برای ساخت قطعات هواپیما

می متالز - معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از شروع مذاکرات مستقیم این معاونت با دو شرکت ایرباس و ای‌تی‌آر برای اخذ امتیاز ساخت قطعات هواپیما در ایران خبر داد.
آغاز مذاکرات مستقیم برای ساخت قطعات هواپیما

 سورنا ستاری، با اشاره به بخشی از قرارداد ایران‌ایر با دو کمپانی«ایرباس» و «ای‌تی‌آر» مبنی بر همکاری برای ساخت برخی قطعات هواپیما، اظهار کرد: مذاکرات مستقیم معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست‌جمهوری با ایرباس و ای‌تی‌آر برای اخذ امتیاز ساخت برخی قطعات هواپیما آغاز شده است. وی ادامه داد: جلساتی را با این دو شرکت سازنده هواپیما داشته‌ایم و به‌زودی نتیجه مذاکرات، نهایی خواهد شد.

 

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری درخصوص اینکه بر سر ساخت چه قطعاتی از هواپیما به توافق رسیده‌اند، گفت: در حال نهایی کردن لیست قطعاتی هستیم که قرار است ایران در ساخت آنها با این دو شرکت همکاری کند. ستاری تاکید کرد: در تمام مذاکرات موضوع اصلی این است که این قطعات در ایران تولید شود. وی با بیان اینکه در کشور ظرفیت‌هایی برای ساخت برخی قطعات وجود دارد، ادامه داد: بررسی‌هایی در دست انجام است تا دریابیم که همکاری با ای‌تی‌آر و ایرباس برای فعال‌سازی این ظرفیت‌ها چگونه می‌تواند شکل بگیرد.

عناوین برگزیده