تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۴۰
بازدید: ۳۴۵
کد خبر: ۲۵۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولادسازان بزرگ کشور در سال گذشته چه کردند؟

می متالز - عملکرد شرکت های بزرگ معدن و صنایع معدنی کشور در سالی که گذشت نشان می دهد تولید شمش فولاد شرکت های بزرگ تولیدکننده از قبیل مبارکه، خوزستان، ذوب آهن اسفهان، فولاد آلیاژی، گروه ملی و خراسان به 14 میلیون و 466 هزار تن نزدیک شد.
فولادسازان بزرگ کشور در سال گذشته چه کردند؟

براساس گزارش ارائه شده در کانال کامودیتی تولید شمش فولاد شرکت های بزرگ فولادی کشور در سال ۹۵ رشد ۴.۵۸ درصدی داشت و بیشترین حجم تولید مربوط به مبارکه به میزان ۷ میلیون و ۴۶۵ هزار تن بود. خوزستان تولید را به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن رساند و ذوب آهن ۲ میلیون و ۲۴۱ هزار تنی شد.

در میان این شرکت ها، گروه ملی فولاد افت ۳۱.۸ درصدی را به ثبت رساند و ذوب آهن ۲.۴۵ درصد کمتر از سال ۹۴ تولید کرد.

در بخش محصولات فولادی هم، مجموع تولید محصولات فولادی شرکت های بزرگ این حوزه به ۱۰ میلیون و ۵۶ هزار تن نزدیک شد که البته افت ۲.۲۸ درصدی داشت.

ذوب اهن هم در بخش شمش فولاد و هم در بخش محصولات فولادی افت را به ثبت رساند که افت تولید محصولات فولادی آن به ۴.۶۷ درصد رسید. ذوب آهن در مجموع پارسال ۲ میلیون و ۵۵ هزار تن محصول فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، کلاف و ریل تولید کرد.

فولاد مبارکه تولید را به در احد مبارکه و سبا جمعا به ۵ میلیون و ۶۱۴ هزار تن رساند که ۲.۵۴ درصد بالاتر از رقم سال ۹۴ بوده است.

گفتنی است، شرکت های معدنی و صنعتی همچنین در سال ۹۵ در مجموع نزدیک به ۵ میلیون و ۹۳۲ هزار تن سنگ آهن دانه بندی، بیش از ۳۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تن کنسانتره، ۲۵ هزار و ۸۰۶ هزار نن گندله و ۱۶ میلیون و ۳۹۳ هزار تن آهن اسفنجی تولید کردند که بیشترین رشد تولید در آهن اسفنجی با رشد ۲۶.۳۱ درصدی به ثبت رسید. در گندله هم رشد ۱۷.۳۱ درصدی ثبت شد. آهن اسفنجی نیز ۸.۶۲ درصد بیش تر از سال ۹۴ تولید شد.

منبع: چیلان
عناوین برگزیده